Ένα παιδί που έχει στενή σχέση με τη μαμά του κατά την προσχολική ηλικία τείνει να διαμορφώσει στενότερες φιλίες αργότερα, όταν πάει στο σχολείο, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη. Η έρευνα, που έγινε από το πανεπιστήμιο του Ιλινόις των ΗΠΑ, υπό τη Νάνσι ΜακΕλγουέιν και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Child Development» (Ανάπτυξη του Παιδιού), σύμφωνα με την ηλεκτρονική υπηρεσία Live Science, δείχνει ότι, όταν βιώνουν μια ασφαλή και συναισθηματικά ανοικτή σχέση με τη μητέρα τους, τα παιδιά αναπτύσσουν μια πιο θετική κατανόηση των άλλων, γεγονός που τα διευκολύνει να κάνουν καλύτερες φιλίες στα πρώτα προσχολικά χρόνια τους.
Καλύτερη λεκτική ικανότητα
Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα παιδιά που είχαν μια ασφαλή και στενή σχέση με τη μητέρα τους στην ηλικία των τριών ετών έδειξαν μια πιο ανοικτή και ποιοτική συναισθηματική επικοινωνία μαζί της, καθώς και καλύτερη λεκτική ικανότητα, στην ηλικία των 4,5 ετών. Το γεγονός αυτό βοήθησε τα παιδιά, όταν μετά τα πέντε τους χρόνια πήγαν σχολείο, να έχουν πιο φιλικές και λιγότερο εχθρικές σχέσεις με τα άλλα παιδιά.
Σύμφωνα με την ερευνήτρια, «η έρευνα δείχνει ότι ο τρόπος που τα παιδιά ερμηνεύουν τη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων, πιθανότατα αρχίζει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο των πρώιμων σχέσεων στην οικογένεια και αυτές οι ερμηνείες ίσως είναι σημαντικές για την ικανότητα του παιδιού να τα πηγαίνει καλά με τις φιλίες του αργότερα».
Σύμφωνα με την έρευνα εξάλλου, όταν τα παιδιά αισθάνονται άνετα να μιλάνε για τα συναισθήματά τους, ειδικά τα αρνητικά, αυτό αυξάνει την ικανότητα ανάπτυξης για κοινωνικές σχέσεις και στενότερες φιλίες με τους συμμαθητές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου