Σάββατο 11 Απριλίου 2009

Χασίς: Πώς θα το καταλάβετε

Τις προάλλες γύρισε αργά. Δε θέλω να του κάνω παρατηρήσεις αφού πλέον έχει ενηλικιωθεί όμως ήταν πάνω από τις δυνάμεις μου. Βλέπετε, είναι και αγόρι και δε θέλει πολλές φασαρίες και φυσικά απεχθάνεται τους τσακωμούς.
Το ρολόι όμως δε μου άφηνε και πολλές επιλογές. Μια γυναίκα να μεγαλώνει μόνη της ένα αγόρι, είναι κομμάτι δύσκολο. Προσπαθούσα να μη χαθούν οι κώδικες επικοινωνίας μεταξύ μας και το είχα καταφέρει. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα γιατί από εκείνο το βράδυ και μετά όλα άλλαξαν..
Τα μάτια του ήταν κατακόκκινα και όση ώρα του φώναζα έψαχνε τα ντουλάπια. Μόλις βρήκε μια σοκολάτα τη καταβρόχθισε σε δύο λεπτά. Δεν έδωσα σημασία. Δεν μύριζε αλκοόλ κι επαναπαύτηκα.
Την επόμενη μέρα δε θυμόταν τίποτα. Ούτε τη φασαρία που σε άλλες περιπτώσεις θα μου το κράταγε «μανιάτικο».
Μα τι συμβαίνει τελικά; Τι γίνεται με το παιδί μου;
Έψαξα τις τσέπες του. Ξέρω, ξέρω, είναι ντροπή αν το μάθει θα με σκοτώσει.
Εκτός αν προλάβω να το σκοτώσω εγώ! Μέσα στη τσέπη του μπουφάν βρήκα μια ζελατίνα, ξέρετε, αυτές από τα τσιγάρα. Μέσα είχε καπνό. Τρελάθηκα.
Δεν του είπα τίποτα.
Το ίδιο βράδυ τον παρακολούθησα. Δεν έκανε τίποτα. Βγήκε με τη κοπελιά και πήρε το δρόμο του γυρισμού στο σπίτι.
Έχω ένα πολύ καλό παιδί που ποτέ δεν το άφησα από τα μάτια μου. Δεν σκέφτηκα ποτέ το «εγώ» μου. Πάντα ήταν η προτεραιότητα μου και το ήξερε και το εκτιμούσε. Εκείνο το βράδυ, μην αντέχοντας άλλο, του ζήτησα να μου πει τι ακριβώς συμβαίνει. Στην αρχή, όπως ήταν φυσικό, τα αρνήθηκε όλα.
Μετά μου είπε ότι έκανε χρήση χασίς. Ταράχτηκα. Αμέσως σκέφτηκα την απεξάρτηση. Μα πώς είναι δυνατόν! Δεν έκανε δα και ηρωίνη.Το χασίς όμως είναι μια ψυχοτρόπος ουσία που επιδρά στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Η εξάρτηση ξεκινά ουσιαστικά όταν το άτομο την αναζητά συστηματικά και η αρχική μικρή ποσότητα, ολοένα και αυξάνεται. Έτσι στο τέλος, το άτομο για να καλύψει τις ανάγκες του χρησιμοποιεί πιο «βαριές» ουσίες.
Λίγο μετά τη χρήση, το άτομο έχει μειωμένα αντανακλαστικά και διαταραχή στη μνήμη αλλά και στην αίσθηση του χρόνου.
Η χρόνια χρήση χασίς είναι πολλές φορές υπεύθυνη και για εμφάνιση καρκίνου αλλά και βλάβες στο γεννητικό σύστημα. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι κάποιος που καπνίζει 5 τσιγάρα χασίς τη βδομάδα είναι σαν να καπνίζει 20 τσιγάρα την ημέρα.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: μπορεί να πάθει καρκίνο, να μην μπορεί να κάνει παιδί και φυσικά ούτε να μπορεί να αναπνεύσει.
Του τα είπα από τη καλή αλλά και από την άσχημη. Τα κατάλαβε. Το έκοψε και σώθηκε. Άτιμη εφηβεία! Πότε θα τελειώσεις επιτέλους…
Τα παιδιά σας και τα μάτια σας. Πρέπει να ελέγχετε κάθε περίεργη κίνηση τους . Η απόλυτη εμπιστοσύνη ίσως και να βλάπτει!

Δεν υπάρχουν σχόλια: