Όλοι οι γονείς ξέρουν πόσο δύσκολο είναι τα παιδιά τους να έρθουν στη θέση των ενηλίκων και να μη βλέπουν τα πράγματα μονόπλευρα. Μια νέα επιστημονική έρευνα από το χώρο των νευροεπιστημών έρχεται να δώσει μια άλλη ερμηνεία: οι νέοι δικαιολογούνται που αγνοούν τις εντολές, συμβουλές, παρατηρήσεις κλπ. των μεγαλύτερων, επειδή ακόμα εξελίσσεται η ικανότητα του εγκεφάλου τους να αντιλαμβάνονται την άποψη των άλλων.
Η ικανότητα των ανθρώπων να αντιλαμβάνονται την οπτική γωνία των άλλων (από νοητική και συναισθηματική σκοπιά) είναι γνωστή στους νευροεπιστήμονες ως "θεωρία του νου" και εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου. Προηγούμενες μελέτες σε βρέφη, νήπια και μικρά παιδιά έχουν ήδη διαπιστώσει τη σταδιακή βελτίωσή τους, όσο μεγαλώνουν, να έρχονται στη θέση των άλλων.
Η νέα μελέτη, υπό την Iroise Dumontheil, του Ινστιτούτου Γνωσιακής Νευροεπιστήμης και του Τμήματος Ψυχολογίας στο Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου (UCL), δημοσιεύεται στο περιοδικό Developmental Science (Αναπτυξιακή Επιστήμη). Βασίζεται σε τομογραφίες του εγκεφάλου κι έρχεται, για πρώτη φορά, να βεβαιώσει ότι η ικανότητα αυτή ("θεωρία του νου") συνεχίζει να αναπτύσσεται και στη διάρκεια της εφηβείας, ειδικά σε μια συγκεκριμένη περιοχή, τον μέσο προμετωπιαίο φλοιό.
Έτσι, η έρευνα, εν μέρει, ερμηνεύει νευρωνικά τις "άσπλαχνες" και εγωκεντρικές πράξεις των εφήβων. Το επόμενο βήμα της ίδιας ερευνητικής ομάδας, όπως ανακοίνωσε, θα είναι να διαπιστωθεί πειραματικά αν η "θεωρία του νου" (δηλαδή η ικανότητα κατανόησης του άλλου) αναπτύσσεται διαφορετικά στα αγόρια από ότι στα κορίτσια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου