H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) προτίθεται τις επόμενες ημέρες να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσβάλλοντας τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για χορήγηση αδειών σε κολέγια.
Τόσο οι φοιτητές όσο και καθηγητές προειδοποιούν την κυβέρνηση για δυναμικη αντίδραση από τον Σεπτέμβρη.Αρκετοί είναι οι καθηγητές πανεπιστημίου,οι οποίοι εκτιμούν ότι η νομιμοποίηση των κολεγίων και η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους χιλιάδες αποφοίτους και σπουδαστές τους εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της παροχολογίας και αποτελεί ένα προεκλογικό χαρτί για αλλαγή κλίματος και δημιουργία εντυπώσεων.Αυτή τους η άποψη ενισχύεται από την πρόθεση που φαίνεται να έχει η κυβέρνηση για εισαγωγή άνευ εξετάσεων σε ορισμένες σχολές χαμηλής ζήτησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
«Ηχηρό χαστούκι» στις αποφάσεις και τις προθέσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας ήταν η παραίτηση του Θ.Φορτσάκη,μέλους της Επιτροπής Αξιολόγησης και Ελέγχου των Κολεγίων,του υπουργείου Παιδείας και καθηγητή του Διοικητικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών.Ο κ.Φορτσάκης δήλωσε επιφυλακτικός για τη νομιμότητα των διατάξεων που αφορούν τα κριτήρια για τα κολέγια.
Συγκεκριμένα ο παραιτηθείς καθηγητής μιλώντας στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» εξέφρασε τις αμφιβολίες «αν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί ο έλεγχος ώς τις 31 Αυγούστου,διότι υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας,λόγω του μη ελέγχου των προγραμμάτων και των προσόντων των διδασκόντων,διότι έχουν θεσπισθεί προϋποθέσεις οι οποίες δεν ικανοποιούν αυτό που απαιτείται για ένα πανεπιστήμιο».
Ταυτόχρονα υποστηρίξε ότι αν επιτύχουν οι σχεδιασμοί του υπουργείου,«θα αλλάξει επί τα χείρω ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας διότι θα πολλαπλασιασθούν τα κολέγια και θα δημιουργηθεί μεγάλη ανωμαλία στην παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από τον περασμένο Οκτώβριο που θεσπίστηκε η Επιτροπή Αξιολόγησης του υπουργείου, συμμετείχα σε μία συνεδρίαση στις 14 Ιουλίου,όπου και εξέφρασα όλες τις αντιρρήσεις μου.Παρ'όλα αυτά,το θέμα των αδειών προχώρησε και ενημερώθηκα,εκ των υστέρων,ότι η επιτροπή συνεδρίαζε ατύπως».
Ο κ.Φορτσάκης επισημαίνει ότι «το πιο σημαντικό,είναι ότι η επιτροπή οφείλει, προκειμένου να διασφαλίσει την ποιότητα των προγραμμάτων και της διδασκαλίας των κολεγίων,να προβεί στο σχετικό έλεγχο έτσι όπως τον προβλέπει ο νόμος.Ωστόσο,με βάση εγκύκλιο του υπουργείου,τα κολέγια τα οποία έχουν δικαιόχρηση με ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα παρουσιάζουν προγράμματα τα οποία δεν υπόκεινται στον έλεγχο της επιτροπής. Νομίζω ότι εάν κανείς εξετάσει το ζήτημα της παιδείας χωρίς καμία ιδεολογικοπολιτική προκατάληψη,πρέπει να παραδεχθεί ότι ορισμένα κολέγια θα μπορούσε να είναι ακόμη και καλύτερα από ορισμένα τμήματα δημοσίων ΑΕΙ.Η ιδιωτική παιδεία,ακόμα και η ανώτατη, μπορεί να παρέχει εξαιρετικά χρήσιμες υπηρεσίες στους φοιτητές μας.Όμως όταν η πολιτεία χορηγεί 41 άδειες λειτουργίας σε νέα πανεπιστήμια μεμιάς,είναι προφανές ότι δεν ικανοποιείται το ελάχιστο κατώφλι σοβαρότητας το οποίο επιβάλλει η αντιμετώπιση των ζητημάτων της ανώτατης παιδείας».
Ο καθηγητής τονίζει ότι θα καλωσόριζε «έναν νόμο που θα έθετε τις προδιαγραφές λειτουργίας οποιουδήποτε πανεπιστημίου δημοσίου ή ιδιωτικού.Τα δημόσια πανεπιστήμια που δεν θα πληρούσαν αυτές τις προϋποθέσεις θα έπρεπε να συμμορφωθούν ή να κλείσουν. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργούσαν κανονικά εφόσον πληρούσαν τις νόμιμες προϋποθέσεις.Υπογραμμίζω όμως ότι άλλο παιδεία οργανωμένη σύμφωνα με το ιδιωτικό δίκαιο και άλλο παιδεία κερδοσκοπική».
Τέλος ο κ.Φορτάκης διέψευσε κατηγορηματικά τις κατηγορίες που ανέφεραν ότι παραιτήθηκε από την επιτροπή γιατί ο υπουργός είχε σκοπό να ζητήσει την απομάκρυνσή του ύστερα από πληροφορίες πως η νομική εταιρεία της οποίας είναι ιδιοκτήτης είχε επαφές με κολέγια που επιθυμούν να λάβουν άδεια λειτουργίας,για να αναλάβει τη νομική εκπροσώπησή τους.«Αντιθέτως,αρνήθηκα πολλές φορές τις νομικές υπηρεσίες σε κολέγια που μας τις ζήτησαν» είπε.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθεροτυπίας» το υπουργείο Παιδείας προτίθεται,μέχρι την 31η Αυγούστου,να χορηγήσει άδεια λειτουργίας σε οκτώ επιπλέον κολέγια αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των αδειοδοτούμενων κολεγίων σε 41.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου