Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Η ανεργία αυξάνει τη θνησιμότητα

Η οικονομική κρίση βλάπτει σοβαρά την υγεία. Οι άνεργοι και οι οικογένειές τους εμφανίζουν μεγαλύτερη θνησιμότητα και νοσηρότητα, ενώ η ανεργία συνδέεται άμεσα με αύξηση των αυτοκτονιών.
Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, χθες ο καθηγητής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) κ. Γιάννης Κυριόπουλος, κατά τη διάρκεια του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δημόσιας Υγείας και Υπηρεσιών Υγείας, το οποίο πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Στοιχεία

Σύμφωνα με τον καθηγητή, η αύξηση κατά 1% της ανεργίας σχετίζεται με αύξηση κατά 0,79% των αυτοκτονιών. Αν οι άνεργοι αυξηθούν κατά 3%, οι αυτοκτονίες θα αυξηθούν κατά 4% έως 4,5%.
Οι άνθρωποι που χάνουν τη δουλειά τους -είπε- έχουν δύο φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να χάσουν πρόωρα τη ζωή τους ή να αρρωστήσουν.
Οι έρευνες δείχνουν ότι η ανεργία αυξάνει τη θνησιμότητα κατά 20% έως 25% και σχετίζεται με εμφάνιση άγχους, κατάθλιψης και καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Η απώλεια εργασίας σχετίζεται και με υιοθέτηση επιβλαβών για την υγεία συνηθειών, όπως οι εξαρτήσεις, το αλκοόλ και το κάπνισμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: