
Κατά μέσο όρο, ο οδηγός,κατά τη δημιουργία ενός μηνύματος,παύει να κοιτά το δρόμο επί 4,6 δευτερόλεπτα για κάθε περίοδο έξι δευτερολέπτων.Τουλάχιστον η συνομιλία στο κινητό επιτρέπει στον οδηγό να κοιτάζει το δρόμο.
Αναλυτικότερα, όταν ο οδηγός πληκτρολογεί ένα νούμερο,ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται κατά 2,8 φορές σε σχέση με το κανονικό οδήγημα,όταν μιλάει ή ακούει στο κινητό του,ο κίνδυνος αυξάνεται κατά 4,1 φορές και όταν σκύβει για να πιάσει το κινητό του,την ώρα που οδηγεί,κατά 5,5 φορές.Τα ποσοστά αυτά ισχύουν για Ι.Χ.
Για τα φορτηγά και τα επαγγελματικά οχήματα,διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος ατυχήματος είναι μεγαλύτερος: αυξημένος κατά 5,9 φορές όταν ο οδηγός πληκτρολογεί έναν αριθμό,
7 φορές όταν μιλάει ή ακούει στο κινητό,13,7 φορές όταν σκύβει να πιάσει τη συσκευή του και 23,2 φορές όταν ο οδηγός στέλνει κάποιο μήνυμα,δηλαδή ο κίνδυνος είναι ανάλογος με αυτόν που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί Ι.Χ.
Οι ερευνητές,που χρησιμοποίησαν κάμερες μέσα στα οχήματα για να καταγράψουν τις αντιδράσεις των οδηγών,τονίζουν ότι "πέραν πάσης αμφιβολίας,ένας παράγων-κλειδί για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι το να κρατά ο οδηγός τα μάτια του στο δρόμο". Στο πλαίσιο αυτό,συστήνουν να αποφεύγεται σε κάθε περίπτωση η δημιουργία και αποστολή μηνυμάτων από τον οδηγό με το κινητό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου