Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο Ανδρέας Βγενόπουλος κατά της Aegean,για αθέμιτο ανταγωνισμό και παραβίαση των νόμων. Κατήγγειλε επίσης το ρόλο που διαδραμάτισε το υπουργείο Εξωτερικών για να μπεί η Aegean στις πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη.
Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για το επιχειρηματικό πλάνο της Olympic Air ο Ανδρέας Βγενόπουλος παρουσίασε μνημόνιο που αφορά στη διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας για την περαιτέρω κάλυψη των αεροπορικών δρομολογίων μεταξύ των δυο χωρών. Το μνημόνιο,που δίνει το πράσινο φως στην Aegean για τις πτήσεις προς την Κωνσταντινούπολη,έχουν υπογράψει 3 εκπρόσωποι του υπουργείου Εξωτερικών και 3 στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με τους αντίστοιχους φορείς της Τουρκίας και εν αγνοία όμως του υπουργείου Μεταφορών.
«Η Aegean θα πρέπει να καταλάβει ότι το πάρτι τελείωσε.Κατήργησαν τους νόμους και το Κοινοβούλιο προκειμένου να πάρουν άδεια για να πετάξουν στην Κωνσταντινούπολη», ανέφερε χαρακτηριστικά.Οι βολές Βγενόπουλου έχουν ως στόχο και την Ντόρα Μπακογιάννη που διατηρεί στενές σχέσεις με τον κ.Βασιλάκη,ιδιοκτήτη της Aegean.Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες,την ημέρα που η κυβέρνηση αποφάσιζε για την Ολυμπιακή, ο κ.Κ.Μητσοτάκης επισκέφτηκε τον πρωθυπουργό και του ζήτησε να πουλήσει την "Ολυμπιακή" στον κ.Βασιλάκη και όχι στον όμιλο MIG του κ.Βγενόπουλου.
Τι λέει το υπουργείο Εξωτερικών.
Σε ανακοίνωση του,το υπουργείο Εξωτερικών (χωρίς να κάνει λόγο για μνημόνιο) παραδέχεται ότι με την νέα συμφωνία "το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 " και ότι "με τον τρόπο αυτό υπήρξε ανταπόκριση στα αιτήματα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας,που επιθυμούσαν είτε να αυξήσουν τον αριθμό των δρομολογίων τους,είτε να δραστηριοποιηθούν στο χώρο...
Στο σημείο αυτό,καταλήγει η ανακοίνωση, τελειώνει η εμπλοκή και οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών επί του συγκεκριμένου θέματος και όλα τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες άλλων φορέων."Αναμένεται η κυβερνητική θέση για το αν-όπως κατήγγειλε ο κ.Βγενόπουλος-η ελληνοτουρκική συμφωνία έγινε εν αγνοία του υπουργείου Μεταφορών.
Η απάντηση της Aegean
«H εταιρεία έφτασε να πετύχει την ποιότητα,τα μεγέθη,την σημαντική συμβολή της στην Ελληνική οικονομία σε ένα περιβάλλον με συχνά αντίξοες συνθήκες και ανταγωνισμό από πολλούς αερομεταφορείς αλλά κυρίως από την κρατική ΟΑ,η οποία όπως είναι πλέον γνωστό επιδοτείτο και κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο»,αναφέρει σε ανακοίνωση-απάντηση προς τις βολές του προέδρου της MIG,Αντρέα Βγενόπουλου,η Aegean.
«Οι μέτοχοί μας, η διοίκησή της και όλοι οι εργαζόμενοί της είμαστε πάνω απ’ όλα περήφανοι για δύο πράγματα: Για την συμβολή μας στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία αλλά ακόμη περισσότερο για το ήθος στην λειτουργία,την ποιότητα,τον σεβασμό των θεσμών που εισήγαγε η εταιρεία μας στον χώρο των αερομεταφορών στην Ελλάδα», προσθέτει η εταιρεία.
Σχετικά με το θέμα που με την είσοδο της Aegean στη γραμμή της Κωνσταντινούπολης, για το οποίο ο επικεφαλής της MIG σχετικά άφησε αιχμές,στελέχη της Aegean επισημαίνουν πως υπήρχε σχετική υπουργική απόφαση από το 2004 και πως το επίμαχο μνημόνιο που υπέγραψαν οι αντιπροσωπείες των δύο χωρών (δηλαδή της Ελλάδας και της Τουρκίας) κοινοποιήθηκε σε μεγάλο αριθμό αερομεταφορέων αλλά και στην Ε.Ε.
Το όραμα της νέας Ολυμπιακής
Κατά τα άλλα ο Αντρέας Βγενόπουλος ανέλυσε το όραμα της νέας εταιρίας.Αποφεύγοντας να κάνει πολιτικές δηλώσεις, ο «ισχυρός άνδρας» της MIG επικεντρώθηκε στον υπερσύγχρονο στόλο της εταιρίας στις επενδύσεις ύψους 1,1 δις δολαρίων για αεροσκάφη καθώς και στις 5.000 νέες προσλήψεις που έγιναν.
Το νέο προσωπικό επιλέχθηκε μέσα από 17.000 αιτήσεις και θα κατανεμηθεί στα τρία τμήματα του ομίλου: την Olympic Air (πτητικό έργο),την Olympic Handling (επίγεια εξυπηρέτηση) και την Olympic Engineering (τεχνική βάση).Επιπλέον,ως ένδειξη σεβασμού προς το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό της Ολυμπιακής,ανακοινώθηκε και η απόφαση για τη διατήρηση των προνομίων τους σε εισιτήρια κτλ.
Παρόντες ήταν εκπρόσωποι όλων των κύριων συνεργατών της Olympic Air που θα συνεχίσουν με καθεστώς κοινού κωδικού (code-share) να βοηθούν την εταιρεία στην εξυπηρέτηση δρομολογίων που κάλυπτε η παλιά Ολυμπιακή.Έως το 2010 αναμένεται δε συνεχής διεύρυνση του πτητικού προγράμματος.Ας σημειωθεί όμως ότι πολλοί παραδοσιακοί προορισμοί όπως Βερολίνο,Μόναχο,Φρανκφούρτη,Μόσχα,Μιλάνο και Μαδρίτη θα περικοπούν με το πτητικό πρόγραμμα της εταιρίας να μειώνεται στο 65%.Σε σχετική μάλιστα ερώτηση δημοσιογράφου που αφορούσε τις πτήσεις προς Γερμανία ο κ.Βγενόπουλος απάντησε λακωνικά «Γιατί έτσι κρίναμε».
Σε ότι αφορά την ακύρωση του διαγωνισμού για τις πτήσεις άγονης γραμμής, ο επιχειρηματίας υπερασπίστηκε την κίνηση θεωρώντας ορθότερο οι όποιες αποφάσεις να μην παρθούν από μια απερχόμενη κυβέρνηση.Επιβεβαίωσε ότι η Olympic Air είναι δεσμευμένη να συμμετάσχει στον επικείμενο διαγωνισμό στον οποίο όμως θα κερδίσει η καλύτερη προσφορά κι όχι αναγκαστικά αυτή της εταιρίας του. Συμπληρώνοντας,ο κ.Βγενόπουλος έκανε λόγο για άνισους όρους διεξαγωγής που δεν λαμβάνουν υπόψιν την ηλικία και την ποιότητα των αεροσκαφών της κάθε συμμετέχουσας εταιρίας.
Σε περίπτωση που το ΠΑΣΟΚ κερδίσει τις εκλογές του Οκτωβρίου,ο κ.Βγενόπουλος υπενθύμισε ότι ισχύει το χρονικό περιθώριο 3 μηνών που έχει αφήσει για εξέταση του σενάριου επανακρατικοποίησης. Πράγμα όμως απίθανο αφού σύμφωνα με τον επιχειρηματία ο Γιώργος Παπανδρέου του έχει εκφράσει την πρόθεσή του για κατοχή μειοψηφικού πακέτου από το δημόσιο με στόχο την εξασφάλιση των εθνικών συμφερόντων.
Τέλος,δήλωσε περήφανος τόσο για την ανεξαρτησία του από πολιτικά κόμματα όσο και για την επιτυχία του στησίματος της Olympic Air κάτω από πιεστικές συνθήκες, καταλήγοντας:«η Ολυμπιακή δεν θα πάψει ποτέ να ανήκει στους Έλληνες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου