Εδώ και εννιά χρόνια,παραμένουν στα χαρτιά τα 30 από τα 48 μεγάλα έργα υποδομής της Θεσσαλονίκης,που είχαν συμπεριληφθεί ως απαραίτητα στο στρατηγικό Σχέδιο Συγκοινωνιακής Υποδομής της πόλης εν έτει 2000,αν και αρκετά εξ αυτών έπρεπε να έχουν παραδοθεί το 2004.
Τα στοιχεία αυτά έδωσε στη δημοσιότητα ο διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΚΕΤΑ),καθηγητής Γιώργος Γιαννόπουλος, τεχνικός συντονιστής της Γενικής Κυκλοφοριακής Μελέτης του νομού,κατά τη διάρκεια αναπτυξιακού συνεδρίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου (ΕΕΘ).
Ο καθηγητής εξέφρασε φόβους ότι το μετρό Θεσσαλονίκης, στη σημερινή του έκταση και με τις προβλεπόμενες επεκτάσεις,δεν θα τα «βγάλει πέρα» με τα λειτουργικά του έξοδα και «θα υπάρξει θέμα με τη βιωσιμότητά του [...] κάτι για το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν κάποια στιγμή οι μετακινούμενοι».Όπως υποστήριξε,η 20ετής καθυστέρηση του έργου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι τα λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του «καθορίστηκαν εξαρχής περισσότερο με «πολιτικά»,παρά με τεχνικά ή οικονομικά κριτήρια».Σε ό,τι αφορά την υποθαλάσσια αρτηρία,επεσήμανε ότι το έργο «μάλλον ακυρώνεται οριστικά,τουλάχιστον στην μορφή που επρόκειτο να κατασκευαστεί» και πρόσθεσε ότι η διαφαινόμενη ακύρωση αποτελεί «μοναδική ευκαιρία για να κινηθεί η ενδεδειγμένη διαδικασία για τον ανασχεδιασμό του».
Ο κ.Γιαννόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι η νέα χάραξη της υποθαλάσσιας πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά «Νότιας Παράκαμψης» της Θεσσαλονίκης,ώστε να ολοκληρώσει (με την υφιστάμενη ήδη στα βόρεια της πόλης εσωτερική περιφερειακή) ένα «δακτύλιο» γύρω από την ευρύτερη κεντρική περιοχή της πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου