Τα τηλεοπτικά σποτ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της προεκλογικής εκστρατείας, στοχεύοντας στη μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση των ψηφοφόρων.Προκαλούν συζητήσεις, αντιδράσεις και προωθούν το πολιτικό παιχνίδι.Όμως,πόσο έχει αλλάξει η επικοινωνιακή πολιτική των κομμάτων από το 1993 έως σήμερα;
Στις εκλογές του 1993 το ΠΑΣΟΚ στηρίζεται στο σύνθημα «Η Ελλάδα είναι το όραμα» και επανέρχεται στην εξουσία με ποσοστό 46,8%.Οι πρόωρες εκλογές της 10ης Οκτωβρίου που προκλήθηκαν από την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη τον Σεπτέμβριο,έδωσαν την πρωθυπουργία στον Ανδρέα Παπανδρέου.
Το 1996 το ΠΑΣΟΚ παραμένει στην εξουσία με ποσοστό 41,4%, αλλά με πρόεδρο του κόμματος τον Κώστα Σημίτη,ο οποίος είχε διαδεχτεί τον άρρωστο Ανδρέα Παπανδρέου.Με κεντρικό σύνθημα τη «νέα Ελλάδα» το ΠΑΣΟΚ κερδίζει για μία ακόμα φορά τις εκλογές το 2000.,με ποσοστό 43,7%,και σχηματίζει την τρίτη του κατά σειρά κυβέρνηση.
Το 2004 είναι η χρονιά της Νέας Δημοκρατίας.«Tο ΠΑΣΟΚ ό,τι είχε να δώσει το έδωσε» υποστηρίζει το κόμμα στην προεκλογική του καμπάνια και κερδίζει έτσι τις εκλογές με ποσοστό 45,7%,τερματίζοντας την ενδεκάχρονη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Παράλληλα, στο ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει την προεδρία ο Γιώργος Παπανδρέου.
Το 2007 η νίκη είναι και πάλι της Νέας Δημοκρατίας.Ο Κ.Καραμανλής γίνεται το κεντρικό πρόσωπο των σποτ,ενώ γενικότερα οι καταστροφικές πυρκαγιές που προηγήθηκαν της εκλογικής αναμέτρησης επηρέασαν τις καμπάνιες των κομμάτων.Από τις φλόγες αναγεννιούνται και οι Οικολόγοι Πράσινοι.
Για το 2009 οι εκλογές έχουν προγραμματιστεί για τις 4 Οκτωβρίου.Η πρόωρη εξαγγελία τους από τον πρωθυπουργό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης βρήκε απροετοίμαστα τα περισσότερα κόμματα.
Μόνο το ΠΑΣΟΚ ήταν εκείνο που απάντησε στη συνέντευξη του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ με τρία τηλεοπτικά σποτ.Βασικό σύνθημα τους είναι η φράση «Η αλήθεια είναι...» και έχουν ως στόχο να αναδείξουν την αλήθεια της πραγματικότητας και των στατιστικών στοιχείων απέναντι στα λεγόμενα του πρωθυπουργού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου