Ηγεμονική θέση στο ελληνικό τραπέζι εξακολουθεί να κατέχει το κρασί,το οποίο καταναλώνεται από το 91% των πολιτών και κρατά την πρωτοκαθεδρία ως το δημοφιλέστερο οινοπνευματώδες ποτό και συνοδευτικό γευμάτων.
Οι Ελληνες προτιμούν το ελληνικό από το εισαγόμενο,το κόκκινο από το λευκό και θεωρούν πιο «αγνό» το χύμα σπιτικό κρασί από το εμφιαλωμένο.
Σύμφωνα με έρευνα για τη συμπεριφορά του σύγχρονου Ελληνα απέναντι στο κρασί,που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μεταπτυχιακού προγράμματος της Αγροτικής Οικονομίας της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ,το 91% των πολιτών καταναλώνει κρασί,εκ των οποίων οι μισοί σε υψηλή συχνότητα.
Η συντριπτική πλειοψηφία (84,1%) όσων καταναλώνουν κρασί,πίνει έως και τρία ποτήρια ανά περίσταση,με τους περισσότερους (67,6%) να σταματούν στα δύο,ενώ το 15,9% φτάνει ή ξεπερνά τα τέσσερα.
Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι η ελληνική αγορά οίνου δεν έχει «αλωθεί» από τα εισαγόμενα, καθώς σε ποσοστό 64,8% οι Ελληνες προτιμούν τα ελληνικά κρασιά, παρόλο που το 74,2% έχει δοκιμάσει και εισαγόμενα, ενώ το ποσοστό όσων προτιμούν αποκλειστικά τα τελευταία περιορίζεται στο 0,6%.
Ως προς το είδος του κρασιού,προβάδισμα κατέχει το κόκκινο (48%) έναντι του λευκού (36%),ενώ η ρετσίνα υπερισχύει του ροζέ (8% έναντι 7%).Τελευταία στις προτιμήσεις των καταναλωτών (κάτω από 1%) έρχονται τα αφρώδη κρασιά.
Μόνο εμφιαλωμένο κρασί προτιμά το 44%,αποκλειστικά το «χύμα» επιλέγει το 7,7%,ενώ το 48,4% δεν έχει πρόβλημα στις δύο επιλογές.Ωστόσο,σχεδόν ένας στους δύο θεωρεί το σπιτικό κρασί πιο αγνό από το εμφιαλωμένο.
Οι Ελληνες αγοράζουν κρασιά περισσότερο από σούπερ μάρκετ παρά από κάβες,χωρίς η τιμή να αποτελεί σημαντικό κριτήριο,προσέχοντας στην ετικέτα τη χώρα προέλευσης,την ποικιλία σταφυλιών και την περιοχή παραγωγής, και σε ποσοστό 73,1% θεωρούν κανονικές τις τιμές,αλλά σχεδόν ένας στους δύο τις βρίσκει υπερβολικές στις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος.Το κρασί έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις ως συνοδευτικό γεύματος (28,6%) και ακολουθείται από το εμφιαλωμένο νερό (22,5%),τα αναψυκτικά (16,8%),την μπίρα (14%),το ούζο/ τσίπουρο (11,4%) και τους χυμούς (6,7%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 400 ατόμων,σταθμισμένο ως προς το φύλο,την ηλικία,την κοινωνική τάξη και το μορφωτικό επίπεδο, από τον μεταπτυχιακό φοιτητή Ν. Σαπουντζή και την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τομέα,Ε.Τζίμητρα-Καλογιάννη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου