
Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι ένα χαρισματικό παιδί διακρίνεται από ένα ταλαντούχο στο ότι έχει αυξημένες ικανότητες σε δύο τομείς και άνω (πχ μουσική και λόγος) και όχι μόνο σε ένα όπως τα ταλαντούχα.Παράλληλα δεν σημαίνει ότι ένα παιδί που κατάκτησε γρήγορα κάποια στάδια πχ περπάτημα,λόγος κλπ θα συνεχίσει να απορροφά γνώσεις και να επιδεικνύει ιδιαίτερες ικανότητες καθόλη την ανάπτυξή του.Πολλά παιδιά επιβραδύνουν ωσότου εξισώνονται κάποια στιγμή τους συνομηλίκους τους.

Χαρακτηριστικά:
Μαθαίνουν νωρίτερα,πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο βάθος ειδικά ανάγνωση-μαθηματικά . Θυμούνται εύκολα.
Επιδεικνύουν ασυνήθη περιέργεια και φαντασία,ενεργητικότητα και ταχύτητα ενώ φαίνεται να έχουν μικρότερη διάρκεια προσοχής και αν βαρεθούν μοιάζουν να αιθεροβατούν.
Κατακτούν γρηγορότερα αναπτυξιακά στάδια όπως περπάτημα,ομιλία με ευρύ λεξιλόγιο κλπ.
Αναζητούν και αμφισβητούν περισσότερο.Έντονη κριτική και σκεπτικισμός.
Επικοινωνούν καλύτερα με ενήλικες παρά με συνομηλίκους.
Αναπτύσσουν δικούς τους τρόπους εκμάθησης,είναι αναλυτικοί,συστηματικοί και απολαμβάνουν την μελέτη.
Αποφεύγουν την αποστήθιση και αναζητούν τις λεπτομέρειες.
Είναι πολύ συναισθηματικά και συμπονετικά.Γνωρίζουν την παρορμήτικότητά τους και ότι ξεχωρίζουν.
Αν υπάρξει κάποια αποτυχία αρχικά μπορεί να απογοητευτούν και να αναπτύξουν γνωσιακή άπωση για το θέμα.
Ευαισθησία σε θέματα αισθητικής και καλλιτεχνίας.
Θέτουν ψηλά επίπεδα,είναι οργανωτικοί και τελειομανείς.
Βαριούνται όταν απαιτείται να επαναλάβουν κάτι.
Είναι συχνά ισχυρογνώμονες και επίμονοι.
Έχουν ιδιαίτερο χιούμορ.

Προβλήματα που ανακύπτουν συχνά στα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά είναι καταρχήν κοινωνικής φύσης.Περιθωροποιούνται από τους συνομηλίκους τους,νιώθουν να μην ανήκουν και ότι ξεχωρίζουν ενώ πολλές φορές επιλέγουν να υποβαθμίζουν δημοσίως τις ικανότητές τους ώστε να είναι αποδεκτοί από τον περίγυρο ενώ ακόμα και οι ίδιοι οι γονείς ή και οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται αμήχανα ή ακόμα και ενοχλημένοι καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των παιδιών αυτών.Συνδυάζονται κάποτε και με μαθησιακές δυσκολίες αν πχ η γραφή τους δεν συμβαδίζει με το επίπεδο σκέψης σε μικρές ηλικίες ενώ μπορεί και να συνυπάρχουν ή να συγχέονται όπως αναφέραμε και με το Σύνδρομο Υπερκινητικότητας και Διάσπασης Προσοχής.
Η αντιμετώπιση τέτοιων παιδιών οφείλει να περιλαμβάνει μια νευροαναπτυξιακή παιδιατρική εκτίμηση και ειδικά προγράμματα παρέμβασης με κατάλληλη ενίσχυση του διδακτικού υλικού στο σχολείο αλλά και ενδιαφέρουσες εξωσχολικές δραστηριότητες. Τέλος οι γονείς οι ίδιοι πρέπει να μάθουν να μιλάνε,να ακούνε και να διαβάζουν μαζί με το παιδί τους και να φροντίσουν να εκμεταλλευτούν και να αναπτύξουν σωστά τα δυναμικά του παιδιού με υπομονή και αγάπη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου