
Η συλλογή στοιχείων της παγκρήτιας έρευνας έγινε με δομημένα ερωτηματολόγια και τηλεφωνικές συνεντεύξεις το διάστημα 24-26 Νοεμβρίου 2008 από φοιτητές του μαθήματος Χρηματοοικονομική Διοίκηση, υπό την επίβλεψη δύο εποπτών. Το δείγμα ήταν τυχαίο, στρωματοποιημένο και αντιπροσωπευτικό του σχετικού πληθυσμού. Περιελάμβανε 1.021 νοικοκυριά της Κρήτης, βάσει των σχετικών αναλογιών του πραγματικού πληθυσμού της απογραφής του 2001. Οι ερωτηθέντες ήταν από 18 ώς πάνω από 60 χρόνων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη του διευθυντή Εργαστηρίων Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης και Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, και την εποπτεία του υποψήφιου διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης Γιώργου Ι. Ματαλλιωτάκη. Στη σύνταξη του ερωτηματολογίου συμμετείχαν και οι επιστήμονες Κωνσταντίνος Βαρδάκης και Ε. Γκίκα.
Το 75,2% των πολιτών εκτιμά ότι υπάρχει άμεση εξάρτηση της εξυπηρέτησης και του πολιτικού ή διοικητικού μέσου. Το 11% του πληθυσμού απάντησε ότι δεν υπάρχει καμία εξάρτηση και το 13,7% ότι η εξάρτηση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το μέσον είναι μικρή.Στις χειρουργικές επεμβάσεις, οι πολίτες στη συντριπτική τους πλειονότητα κρίνουν ότι η ποιότητα των υπηρεσιών και το επίπεδο εξυπηρέτησης εξαρτώνται από το φιλοδώρημα/φακελάκι.Το 81,6% πιστεύουν ότι το «φακελάκι» καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών και την εξυπηρέτησή τους και μόλις το 17,4% πιστεύει ότι η ποιότητα των υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση είναι ανεξάρτητη του σχετικού φιλοδωρήματος.
Οι 2 στους 3 πολίτες (66,7%) πιστεύουν πως τα χρήματα που πληρώνουν στο ασφαλιστικό τους ταμείο για την υγειονομική τους περίθαλψη δεν αντιστοιχούν στο επίπεδο παροχών υγείας που τους εξασφαλίζεται.


Ποσοστό 35,5% υποστηρίζει ότι απολάμβανε συνήθως της προσοχής του προσωπικού, 25,9% κάποιες φορές και 5,9% δήλωσε ότι ποτέ δεν έλαβε την προσοχή γιατρών και νοσηλευτών στον επιθυμητό χρόνο.Μόλις το 55,9% δηλώνουν ότι αντιμετωπίστηκαν με αξιοπρέπεια στο δημόσιο νοσοκομείο. Το 34,1% χαρακτηρίζει μέτρια την εμπειρία αυτή από πλευράς αξιοπρέπειας και το 10 του δείγματος υποστηρίζει ότι δεν αντιμετωπίστηκε με σεβασμό και εχεμύθεια στα αποτελέσματα των εξετάσεων μέσα στο νοσοκομείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου