
Ωστόσο στο νομοσχέδιο, όπως καταγγέλλει και η ΟΛΜΕ, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο σχετικά με το ποσοστό των θέσεων στα ΑΤΕΙ για τις οποίες θα διαγωνιστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ.Ο συνδικαλιστικός φορέας των καθηγητών έχει ζητήσει επανειλημμένα από το υπουργείο Παιδείας να τοποθετηθεί ξεκάθαρα για τον αριθμό των θέσεων που θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί συγκεκριμένη απάντηση.«Το υπουργείο χειρίζεται την αγωνία των παιδιών με τον πιο απαράδεκτο τρόπο και δείχνει με τις ενέργειές του ότι απαξιώνει την επαγγελματική εκπαίδευση», αναφέρει στο «Εθνος» ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης.
Και προσθέτει: «Δυστυχώς, με όσα προτείνει το ΥΠΕΠΘ, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ ουσιαστικά θα μπορούν να εισαχθούν μόνο σε σχολές που σχετίζονται με τον τομέα που ακολουθούν, ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί το ποσοστό των θέσεων εισακτέων, το οποίο θα πρέπει να είναι ανάλογο με το μαθητικό δυναμικό».
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα έχουν δύο επιλογές για να εισαχθούν σε τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:
Στην πρώτη περίπτωση -όπου θα συμμετάσχουν ελάχιστοι απόφοιτοι- θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε 6 ή 7 μαθήματα, όπως δηλαδή οι απόφοιτοι των Ενιαίων Λυκείων.
Η μόνη διαφορά έγκειται στο ότι τα δύο μαθήματα δεν θα είναι κοινά με αυτά των αποφοίτων Ενιαίων Λυκείων, αλλά με την ειδικότητα που ακολούθησαν καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οσοι πάρουν μέρος σε αυτές τις εξετάσεις, θα έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν είτε σε ΑΕΙ είτε σε TEI.
Στο άλλο σύστημα, οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα (Εκθεση, Μαθηματικά και δύο της ειδικότητας που παρακολουθούν). Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αφορά μόνο συγκεκριμένα τμήματα των τεχνολογικών ιδρυμάτων και άγνωστο -μέχρι στιγμής- αριθμό θέσεων.
Τι ζητεί η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων, να προβλέπεται διευρυμένο ποσοστό εισαγωγής αποφοίτων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που να αντιστοιχεί στο μαθητικό δυναμικό τους. Επίσης, ζητεί να καταργηθεί η βάση του 10, να έχουν δικαίωμα μετεγγραφής -με το πλαίσιο που κάθε φορά ισχύει- και οι φοιτητές που προέρχονται από τα ΕΠΑΛ και να συμπεριληφθούν στα Επαγγελματικά Λύκεια όλες οι ειδικότητες για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου