Εδώ και 15 μέρες το πλοίο πήρε κλίση, «έπιασε πάτο», έγειρε και βυθίστηκε, προκαλώντας ανησυχία και αναστάτωση στις αρχές, καθώς στο μηχανοστάσιό του υπάρχουν μεταξύ άλλων και φύλλα αμίαντου, τα οποία χρησιμοποιούνται ως ηχομονωτικό και θερμομονωτικό υλικό. Τις επόμενες μέρες θα συγκληθεί η επιτροπή ναυαγίων, η οποία και θα αποφασίσει να προχωρήσει σε δημοπράτηση του πλοίου.
Ο εργολάβος θα αναλάβει την ανέλκυση του σκάφους, την καταβολή αποζημίωσης στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και στους κληρονόμους του πλοιοκτήτη και τη διάλυση του πλοίου για παλιοσίδερα. «Το μότορσιπ αυτό ήταν παροπλισμένο εδώ και δέκα χρόνια και το 2004 εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων μεταφέρθηκε στη θαλάσσια περιοχή Πευκάκια στο εμπορικό λιμάνι. Εγειρε όμως και βρήκε στον πυθμένα, με αποτέλεσμα να καθίσταται άμεση η ανέλκυσή του», είπε στο «Εθνος» ο πρόεδρος του ΟΛΒ, Πέτρος Σούρλας.
Σύμφωνα με τον κ. Σούρλα, η διοίκηση του Οργανισμού έχει περιφράξει τον χώρο με κορδόνι προστασίας, ενώ διαβεβαιώνει ότι έχει γίνει άντληση του πετρελαίου και των λαδιών και δεν κινδυνεύει η θαλάσσια περιοχή από ρύπανση.
Εκπρόσωποι περιβαλλοντικών οργανώσεων επισημαίνουν ακόμη ότι στο εσωτερικό και στο εξωτερικό περίβλημα του πλοίου υπάρχουν κι άλλα βαρέα μέταλλα, όπως μόλυβδος, που επιβαρύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον και το οικοσύστημα γενικότερα, γι’ αυτό και ζητούν την άμεση απομάκρυνσή του.
Το μότορσιπ «Ευαγγελίστρια» είναι ένα σκαρί μήκους 60 μέτρων και βάρους 400 τόνων. Για αρκετά χρόνια μετέφερε γενικά φορτία -κυρίως αδρανή υλικά- στις Βόρειες Σποράδες. Κατασκευάστηκε το 1956 στην Ολλανδία και ανήκε σε πλοιοκτήτη από τη Σκύρο, οι κληρονόμοι του οποίου -όλοι πλην ενός- λόγω χρεών προς τις τράπεζες έχουν αποποιηθεί την κληρονομιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου