Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

Ο κρατικός μηχανισμός παραμένει ο μεγάλος ασθενής

Την ώρα που τα μέτρα της κυβέρνησης συμπιέζουν το εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων, η οπισθοχώρηση στο αίτημα των υπαλλήλων του Εθνικού Τυπογραφείου να μην κοπεί η συμφωνημένη από πέρυσι αναπροσαρμογή κατά 125 ευρώ του επιδόματος αυξημένης ευθύνης, ανοίγει την όρεξη για διεκδίκηση κι άλλων κομμένων επιδομάτων.
Παράλληλα, 232 υπάλληλοι της Βουλής μονιμοποιούνται με παλαιότερη ρύθμιση, την οποία ο ίδιος ο πρόεδρος του κοινοβουλίου είχε χαρακτηρίσει άγος από το παρελθόν.
Την ίδια στιγμή, το κράτος χάνει όλο και περισσότερα χρήματα από την δαιδαλώδη, και πολλές φορές αντικρουόμενη, φορολογική νομοθεσία, η οποία επιτρέπει σε επίορκους εφοριακούς να κάνουν επανελέγχους σε υποθέσεις που έχουν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα, να τα μειώνουν σε μερικές χιλιάδες ευρώ και να καρπώνονται ποσοστό της διαφοράς.
Σύμφωνα με εργαζόμενους του χώρου, οι μηχανισμοί ελέγχου έχουν αποδυναμωθεί τελείως, με αποτέλεσμα σήμερα η φοροδιαφυγή να έχει φτάσει στο 40% της οικονομίας.

Τα χρέη των ΠΑΕ στο Δημόσιο

Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση επιδιώκει με κάθε τρόπο την αντιμετώπιση του δημοσιονομικού ελλείμματος, στο μικροσκόπιο μπαίνει και ο κλάδος των ΠΑΕ.
Ήδη, κλιμάκια του υπουργείου Οικονομικών περνούν από κόσκινο τα βιβλία των ΠΑΕ, με στόχο τον εντοπισμό τυχόν οικονομικών ατασθαλιών.
Σημειώνεται ότι τα χρέη των ΠΑΕ προς το ελληνικό δημόσιο το 2008, ξεπέρασαν τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, το 2009 το ποσό αυτό θα εκτοξευθεί πάνω από τα 110 εκατομμύρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: