Ο “Τιτανικός” της ελληνικής οικονομίας,φαίνεται ότι δεν πτοεί όσους επιμένουν να προωθούν προς την Ελλάδα τη πώληση εξοπλισμών. Και μια και μιλάμε για “οικονομικό ναυάγιο”,φαίνεται ότι η προώθηση πώλησης φρεγατών ταιριάζει!Το πρόβλημα είναι ότι το κόστος αυτής της αγοράς αγγίζει τα 7 δις και είναι απορίας άξιο πως σ΄ αυτή την οικονομική συγκυρία ,γίνεται έστω και συζήτηση!
Το ζήτημα των φρεγατών Fremm επαναφέρει με άρθρο του στην εφημερίδα Free Sunday ο εκδότης της Γιώργος Κύρτσος,στον οποίο είχε απαντήσει ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει θέμα προμήθειας νέων εξοπλισμών. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο Γ.Κύρτσος στο άρθρο του ,ζήτημα υπάρχει και απ΄ αυτό επιχειρούν να κερδίσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα οποία δεν αρκούν τα 2 δις για τα υποβρύχια.
Το θέμα των γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm δεν είναι τωρινό. Ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε θέσει ως στόχο την ενίσχυση της αμυντικής του βιομηχανίας. Με τα αεροσκάφη που παράγει ο προσωπικός του φίλος Σ.Ντασσό τα κατάφερε. Η Γαλλία πούλησε μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ινδία έναντι του αστρονομικού ποσού των 12 δις,κερδίζοντας τους Βρετανούς που προωθούσαν το Eurofighter,το οποίο μπορεί να επανακάμψει στην Αθήνα.
Αυτό που του έχει μείνει για τους Γάλλους στο ράφι είναι οι έξι φρεγάτες Fremm,που το Γαλλικό ναυτικό “έκοψε” για λόγους οικονομίας,αλλά που πρέπει κάπου να πουληθούν.Και καλύτερος πελάτης από την Ελλάδα στην Ευρώπη, δεν υπάρχει.
Επί κυβερνήσεως Καραμανλή ,πράγματι υπήρξε απόφαση έναρξης συζητήσεων για την προμήθεια έξι φρεγατών Fremm. Παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του ΠΝ είχε εκφράσει αρνητική άποψη για τη προμήθεια, το ΚΥΣΕΑ είχε λάβει τη σχετική απόφαση. Η άρνηση του ΠΝ είχε να κάνει μ΄ ένα βασικό πρόβλημα και αρκετά επιμέρους. Το κύριο θέμα ήταν ότι η Fremm, είναι ένα τελείως καινούργιο “σκαρί” και άρα είναι βέβαιο ότι θα προέκυπταν “παιδικές ασθένειες”. Έχοντας την τραυματική εμπειρία του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ , που επίσης ήταν πρωτότυπο και είχαμε τα γνωστά θέματα, οι “ναύαρχοι” δεν επιθυμούσαν να ζήσουν επανάληψη της περιπέτειας. Επιπλέον υπήρχε κι ένα ακόμη θέμα. Οι φρεγάτες Fremm είναι σχεδόν διπλάσιες μ΄ αυτές που διαθέτουμε και για να μποροσαν να “δέσουν” στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας ,θα έπρεπε να γίνουν έργα εκβάνθυσης!Οι “ναύαρχοι” έτσι κι αλλιώς γι΄ αυτό που πραγματικά καίγονται είναι η συντήρηση των υπαρχόντων πλοίων του Στόλου,που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Από την άλλη υπήρχαν δύο επιχειρήματα που αξιοποιούσαν οι Γάλλοι και όσοι τους εκπροσωπούσαν στην Αθήνα:
•Οι πύραυλοι Scalp που θα έφεραν τα πλοία και θα τα καθιστούσαν “στρατηγικά πλωτά φρούρια”.
•Η επιβίωση των ναυπηγείων Ελευσίνας,που ανέμεναν τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων φρεγατών για να “σωθούν”.
Αυτό το τελευταίο επιχείρημα χρησιμοποιούν τώρα όσοι προσπαθούν να “αναστήσουν” το πρόγραμμα Fremm, των επτά δις,όπως το είχε κοστολογήσει ο Ε.Βενιζέλος .Τώρα μάλιστα αυτοί οι “κύκλοι” υποστηρίζουν ότι με το πρόγραμμα Fremm, θα “σωθούν” και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ο παραλογισμός των επιχειρημάτων είναι μάλλον ...αυταπόδεικτος. Η πρόταση είναι δηλαδή ,οι Έλληνες φορολογούμενοι να “φορτωθούν” ακόμη 7 δις στη πλάτη τους,για να “σώσουν” δύο ιδιωτικές κατά τ΄ άλλα επιχειρήσεις,παραγγέλνοντας πλοία τα οποία είναι προφανές ότι τη παρούσα στιγμή δεν επείγουν! Αν σ΄ αυτά προσθέσουμε και τα 2 δις που “φορτωθήκαμε” -επί υπουργίας Βενιζέλου- για να παραγγείλουμε άλλα δύο υποβρύχια τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, τα οποία επίσης δεν χρειαζόμασταν αλλά τα παραγγείλαμε για να “κλείσει” η συμφωνία Γερμανών-Σάφα και να μην κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά,φθάνουμε στα 9 δις! Τι θα τα κάνουμε τα υποβρύχια αν τελικά φτιαχτούν; “Θα τα πουλήσουμε”,έλεγαν από στο ΥΕΘΑ επί Βενιζέλου.Μόνο που άλλοι “πελάτες” σαν την Ελλάδα δεν βρίσκονται!
Και εκσυγχρονισμοί δις
Οι Αμερικανοί είναι γνωστό ότι μας πιέζουν να ...εκσυγχρονίσουμε μαχητικά αεροσκάφη που παραγγείλαμε το 1999 και παραλάβαμε το 2003! Πρόκειται για την αγορά F 16 της κυβέρνησης Σημίτη και η αμερικανική πρόταση προβλέπει την αναβάθμισή τους σε ...F 16 της κυβέρνησης Καραμανλή που παραγγέλθηκαν το 2005! Το κόστος της πρότασης είναι περίπου 700 εκατομμύρια ,άρα εύκολα θα ξεπεράσει το 1 δις! Σημαντική λεπτομέρεια:η ΠΑ ψάχνει απεγνωσμένα 150 εκατομμύρια όλα κι όλα για να προμηθευτεί κινητήρες για τα υπό ...εκσυγχρονισμό αεροσκάφη για να μπορέσει να τα πετάξει! Το ποσοστό της διαθεσιμότητάς τους είναι τραγικά χαμηλό και γι΄ αυτό είναι και μη δημοσιοποιήσιμο.
Τι θέλουν να εκσυγχρονίσουν οι Αμερικανοί δεν έχει διευκρινιστεί.Ίσως να θέλουν να περάσουν και στην “παρτίδα” της αγοράς του 1999 ...τις καλωδιώσεις,για να τοποθετήσουν ...αν ο Θεός το θελήσει το ASPIS II. Και επικαλούμαστε το Θεό,γιατί όπως όλα δείχνουν χρειάζεται η παρέμβασή του για να δούμε το ASPIS II να λειτουργεί σε ελληνικά F 16!
Ελπίζουμε -αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο- ότι ο κ.Αβραμόπουλος στο ταξίδι του στις ΗΠΑ τον ερχόμενο μήνα θα πιέσει ακόμα και άκομψα για να τελειώνει αυτή η φαρσοκωμωδία ,του συστήματος αυτοπροστασίας των F 16.
Τελικά αυτό που προκύπτει είναι ότι ακόμη και σήμερα με τις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, δεν έχουμε χαράξει πραγματικά εθνική “εξοπλιστική πολιτική” και αφηνόμαστε στα λάθη και τις πιέσεις του παρελθόντος. Τα λάθη πρέπει ασφαλώς άμεσα να διορθωθούν και οι όποιες ανοιχτές υποθέσεις να κλείσουν με τον πιο συμφέρον για τη χώρα τρόπο. Είμασταν κι απ΄ ότι φαίνεται είμαστε οι καλύτεροι πελάτες των αμυντικών βιομηχανιών ΗΠΑ και Ευρώπης. Όποιες απ΄ αυτές έχουν εκκρεμότητες θα πρέπει άμεσα να υποχρεωθούν να τις κλείσουν,είτε διορθώνοντας τα όποια προβλήματα έχουν τα “προϊόντα” τους ,είτε πληρώνοντας αυτά που πρέπει να πληρώσουν.
Οι ατελείωτες συζητήσεις για “τροποποιήσεις συμβάσεων” και ξανά “νέες τροποποιήσεις” πρέπει να πάρουν ένα τέλος.Η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης παντού. Οι εξοπλισμοί του παρελθόντος δεν πρέπει να εξαιρεθούν,εκτός αν συνειδητά κάνουμε το κορόϊδο,αφού οι χώρες που εμπλέοκονται είναι ταυτόχρονα ...προμηθευτές και δανειστές.
Κι εννοείται ότι η Ελλάδα θα πρέπει πλέον να χαράξει πορεία στους εξοπλισμούς.
Γιατί αυτή η κατάσταση “τσίρκο” που επικρατεί δίνει επιχειρήματα σ΄ όσους -αρκετοί εκ του πονηρού- αναμασούν την “καραμέλα” ότι η Ελλάδα πρέπει να πάψει να εξοπλίζεται. Γι΄ αυτό το θέμα όμως θα επανέλθουμε με στοιχεία.
http://www.onalert.gr
Το ζήτημα των φρεγατών Fremm επαναφέρει με άρθρο του στην εφημερίδα Free Sunday ο εκδότης της Γιώργος Κύρτσος,στον οποίο είχε απαντήσει ο ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει θέμα προμήθειας νέων εξοπλισμών. Ωστόσο όπως επισημαίνει ο Γ.Κύρτσος στο άρθρο του ,ζήτημα υπάρχει και απ΄ αυτό επιχειρούν να κερδίσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα οποία δεν αρκούν τα 2 δις για τα υποβρύχια.
Το θέμα των γαλλικών φρεγατών τύπου Fremm δεν είναι τωρινό. Ο Γάλλος Πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε θέσει ως στόχο την ενίσχυση της αμυντικής του βιομηχανίας. Με τα αεροσκάφη που παράγει ο προσωπικός του φίλος Σ.Ντασσό τα κατάφερε. Η Γαλλία πούλησε μαχητικά αεροσκάφη Rafale στην Ινδία έναντι του αστρονομικού ποσού των 12 δις,κερδίζοντας τους Βρετανούς που προωθούσαν το Eurofighter,το οποίο μπορεί να επανακάμψει στην Αθήνα.
Αυτό που του έχει μείνει για τους Γάλλους στο ράφι είναι οι έξι φρεγάτες Fremm,που το Γαλλικό ναυτικό “έκοψε” για λόγους οικονομίας,αλλά που πρέπει κάπου να πουληθούν.Και καλύτερος πελάτης από την Ελλάδα στην Ευρώπη, δεν υπάρχει.
Επί κυβερνήσεως Καραμανλή ,πράγματι υπήρξε απόφαση έναρξης συζητήσεων για την προμήθεια έξι φρεγατών Fremm. Παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του ΠΝ είχε εκφράσει αρνητική άποψη για τη προμήθεια, το ΚΥΣΕΑ είχε λάβει τη σχετική απόφαση. Η άρνηση του ΠΝ είχε να κάνει μ΄ ένα βασικό πρόβλημα και αρκετά επιμέρους. Το κύριο θέμα ήταν ότι η Fremm, είναι ένα τελείως καινούργιο “σκαρί” και άρα είναι βέβαιο ότι θα προέκυπταν “παιδικές ασθένειες”. Έχοντας την τραυματική εμπειρία του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ , που επίσης ήταν πρωτότυπο και είχαμε τα γνωστά θέματα, οι “ναύαρχοι” δεν επιθυμούσαν να ζήσουν επανάληψη της περιπέτειας. Επιπλέον υπήρχε κι ένα ακόμη θέμα. Οι φρεγάτες Fremm είναι σχεδόν διπλάσιες μ΄ αυτές που διαθέτουμε και για να μποροσαν να “δέσουν” στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας ,θα έπρεπε να γίνουν έργα εκβάνθυσης!Οι “ναύαρχοι” έτσι κι αλλιώς γι΄ αυτό που πραγματικά καίγονται είναι η συντήρηση των υπαρχόντων πλοίων του Στόλου,που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτη.
Από την άλλη υπήρχαν δύο επιχειρήματα που αξιοποιούσαν οι Γάλλοι και όσοι τους εκπροσωπούσαν στην Αθήνα:
•Οι πύραυλοι Scalp που θα έφεραν τα πλοία και θα τα καθιστούσαν “στρατηγικά πλωτά φρούρια”.
•Η επιβίωση των ναυπηγείων Ελευσίνας,που ανέμεναν τη ναυπήγηση δύο έως τεσσάρων φρεγατών για να “σωθούν”.
Αυτό το τελευταίο επιχείρημα χρησιμοποιούν τώρα όσοι προσπαθούν να “αναστήσουν” το πρόγραμμα Fremm, των επτά δις,όπως το είχε κοστολογήσει ο Ε.Βενιζέλος .Τώρα μάλιστα αυτοί οι “κύκλοι” υποστηρίζουν ότι με το πρόγραμμα Fremm, θα “σωθούν” και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ο παραλογισμός των επιχειρημάτων είναι μάλλον ...αυταπόδεικτος. Η πρόταση είναι δηλαδή ,οι Έλληνες φορολογούμενοι να “φορτωθούν” ακόμη 7 δις στη πλάτη τους,για να “σώσουν” δύο ιδιωτικές κατά τ΄ άλλα επιχειρήσεις,παραγγέλνοντας πλοία τα οποία είναι προφανές ότι τη παρούσα στιγμή δεν επείγουν! Αν σ΄ αυτά προσθέσουμε και τα 2 δις που “φορτωθήκαμε” -επί υπουργίας Βενιζέλου- για να παραγγείλουμε άλλα δύο υποβρύχια τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, τα οποία επίσης δεν χρειαζόμασταν αλλά τα παραγγείλαμε για να “κλείσει” η συμφωνία Γερμανών-Σάφα και να μην κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά,φθάνουμε στα 9 δις! Τι θα τα κάνουμε τα υποβρύχια αν τελικά φτιαχτούν; “Θα τα πουλήσουμε”,έλεγαν από στο ΥΕΘΑ επί Βενιζέλου.Μόνο που άλλοι “πελάτες” σαν την Ελλάδα δεν βρίσκονται!
Και εκσυγχρονισμοί δις
Οι Αμερικανοί είναι γνωστό ότι μας πιέζουν να ...εκσυγχρονίσουμε μαχητικά αεροσκάφη που παραγγείλαμε το 1999 και παραλάβαμε το 2003! Πρόκειται για την αγορά F 16 της κυβέρνησης Σημίτη και η αμερικανική πρόταση προβλέπει την αναβάθμισή τους σε ...F 16 της κυβέρνησης Καραμανλή που παραγγέλθηκαν το 2005! Το κόστος της πρότασης είναι περίπου 700 εκατομμύρια ,άρα εύκολα θα ξεπεράσει το 1 δις! Σημαντική λεπτομέρεια:η ΠΑ ψάχνει απεγνωσμένα 150 εκατομμύρια όλα κι όλα για να προμηθευτεί κινητήρες για τα υπό ...εκσυγχρονισμό αεροσκάφη για να μπορέσει να τα πετάξει! Το ποσοστό της διαθεσιμότητάς τους είναι τραγικά χαμηλό και γι΄ αυτό είναι και μη δημοσιοποιήσιμο.
Τι θέλουν να εκσυγχρονίσουν οι Αμερικανοί δεν έχει διευκρινιστεί.Ίσως να θέλουν να περάσουν και στην “παρτίδα” της αγοράς του 1999 ...τις καλωδιώσεις,για να τοποθετήσουν ...αν ο Θεός το θελήσει το ASPIS II. Και επικαλούμαστε το Θεό,γιατί όπως όλα δείχνουν χρειάζεται η παρέμβασή του για να δούμε το ASPIS II να λειτουργεί σε ελληνικά F 16!
Ελπίζουμε -αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο- ότι ο κ.Αβραμόπουλος στο ταξίδι του στις ΗΠΑ τον ερχόμενο μήνα θα πιέσει ακόμα και άκομψα για να τελειώνει αυτή η φαρσοκωμωδία ,του συστήματος αυτοπροστασίας των F 16.
Τελικά αυτό που προκύπτει είναι ότι ακόμη και σήμερα με τις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, δεν έχουμε χαράξει πραγματικά εθνική “εξοπλιστική πολιτική” και αφηνόμαστε στα λάθη και τις πιέσεις του παρελθόντος. Τα λάθη πρέπει ασφαλώς άμεσα να διορθωθούν και οι όποιες ανοιχτές υποθέσεις να κλείσουν με τον πιο συμφέρον για τη χώρα τρόπο. Είμασταν κι απ΄ ότι φαίνεται είμαστε οι καλύτεροι πελάτες των αμυντικών βιομηχανιών ΗΠΑ και Ευρώπης. Όποιες απ΄ αυτές έχουν εκκρεμότητες θα πρέπει άμεσα να υποχρεωθούν να τις κλείσουν,είτε διορθώνοντας τα όποια προβλήματα έχουν τα “προϊόντα” τους ,είτε πληρώνοντας αυτά που πρέπει να πληρώσουν.
Οι ατελείωτες συζητήσεις για “τροποποιήσεις συμβάσεων” και ξανά “νέες τροποποιήσεις” πρέπει να πάρουν ένα τέλος.Η χώρα βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης παντού. Οι εξοπλισμοί του παρελθόντος δεν πρέπει να εξαιρεθούν,εκτός αν συνειδητά κάνουμε το κορόϊδο,αφού οι χώρες που εμπλέοκονται είναι ταυτόχρονα ...προμηθευτές και δανειστές.
Κι εννοείται ότι η Ελλάδα θα πρέπει πλέον να χαράξει πορεία στους εξοπλισμούς.
Γιατί αυτή η κατάσταση “τσίρκο” που επικρατεί δίνει επιχειρήματα σ΄ όσους -αρκετοί εκ του πονηρού- αναμασούν την “καραμέλα” ότι η Ελλάδα πρέπει να πάψει να εξοπλίζεται. Γι΄ αυτό το θέμα όμως θα επανέλθουμε με στοιχεία.
http://www.onalert.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου