Με μεγάλες προσφορές θα ξεκινήσουν, στις 16 Ιουλίου οι φετινές θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου.
Ήδη, αρκετοί καταστηματάρχες και πολλοί εμπορικοί σύλλογοι, σε όλη τη χώρα, έχουν προχωρήσει σε πρωτοβουλίες ανάδειξης των τοπικών αγορών τους, με δεκαήμερα προσφορών, ως προπομπός των επίσημων εκπτώσεων, ενώ οι έμποροι μιλούν για τις μεγαλύτερες θερινές εκπτώσεις των τελευταίων ετών.Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, η εκπτωτική περίοδος θα κρίνει το μέλλον και τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων, ενώ, όπως αναφέρουν, είναι αποφασισμένοι να εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές.
Η αβεβαιότητα «γονατίζει» την αγορά
Σύμφωνα με επιχειρηματίες από τον κλάδο του λιανεμπορίου, οι πωλήσεις, από την αρχή του έτους, κινούνται πτωτικά, κάτι που επιβεβαιώνουν και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων.
Στο σύνολό τους, οι επιχειρηματίες αναζητούν συνεχώς τρόπους, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ενώ αρκετοί είναι οι έμποροι που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις για άνοδο των πωλήσεων.
Σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ, ο υπεύθυνος Επικοινωνίας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Γιαννέτος επισημαίνει ότι η έναρξη των θερινών εκπτώσεων αποτελεί μία ελπίδα τόνωσης της αγοράς, ιδιαίτερα μετά το ισοπεδωτικό, όπως το χαρακτήρισε, προεκλογικό δίμηνο. Ενδεικτικά, επισημαίνει ότι, το Μάιο, η μείωση του τζίρου στην αγορά έφθασε το 35%, ενώ τον Ιούνιο άγγιξε το 50%.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, ο καταναλωτής θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις σε αντιστοιχία με την οικονομική του δυνατότητα και τις ανάγκες του και να κάνει τις σωστές αγορές.
Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει έντονα τους εμπόρους είναι η παρουσία της τρόικας στην Ελλάδα, λίγες ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων, καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι επισκέψεις της τρόικας έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον τζίρο των επιχειρήσεων, ο οποίος βαίνει μειούμενος.
«Ο καταναλωτής χρειάζεται την καλή ψυχολογία της αγοράς», δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, τονίζοντας ότι κάθε ανακοίνωση, όπως και κάθε πρόβλεψη για δυσχερή εξέλιξη, είναι σίγουρο ότι επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών και τους κάνει διστακτικούς στις αγορές τους.
Εν αναμονή των εκπτώσεων
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί και συγκρατημένοι στις αγορές τους, αλλά, ταυτόχρονα, ανυπόμονοι για τις εκπτώσεις.
«Εννοείται ότι περιμένω τις εκπτώσεις, για να κάνω τις αγορές μου», δηλώνει στο ΑΜΠΕ η Γεωργία Φιλίνη, φοιτήτρια. «Παρά τις προσφορές, που γίνονται συνέχεια από τα καταστήματα, η στάση μου, όσον αφορά τις αγορές, είναι εντελώς διαφορετική, σε σχέση με άλλα χρόνια. Πλέον, επιλέγω να ψωνίζω στις εκπτώσεις, για να εκμεταλλευτώ τις χαμηλές τιμές των εμπορευμάτων», προσθέτει η ίδια.
Σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ ο Σπύρος Ανδρεόπουλος, ιδιωτικός υπάλληλος, αναφέρει ότι οι εκπτώσεις είναι ένα ισχυρό κίνητρο για αγορές.
«Η κρίση με έχει κάνει πιο συνειδητοποιημένο καταναλωτή» τονίζει ο κ. Ανδρεόπουλος. «Επιλέγω να κάνω τις αγορές μου, κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, κάνοντας προσεκτικά έρευνα αγοράς και αφήνοντας πίσω τις συνήθειες του παρελθόντος– αλόγιστες δαπάνες και αγορές περιττών πραγμάτων», συμπληρώνει ο ίδιος.
Σημεία «κλειδιά» για σωστές αγορές
Με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, οι περισσότερες καταναλωτικές οργανώσεις προχωρούν σε συστάσεις προς τους καταναλωτές και τους συμβουλεύουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού, χωρίς τη χρήση πιστωτικών καρτών και δανείων.
Μεταξύ άλλων, τους προτρέπουν να συγκρίνουν την τιμή με την ποιότητα και να ελέγχουν τις τιμές, πριν τις εκπτώσεις, ώστε να διαπιστώνουν ότι οι μειώσεις είναι πραγματικές.
Τέλος, πρέπει να θυμούνται να ζητούν τη νόμιμη απόδειξη, την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης, που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν.
Ήδη, αρκετοί καταστηματάρχες και πολλοί εμπορικοί σύλλογοι, σε όλη τη χώρα, έχουν προχωρήσει σε πρωτοβουλίες ανάδειξης των τοπικών αγορών τους, με δεκαήμερα προσφορών, ως προπομπός των επίσημων εκπτώσεων, ενώ οι έμποροι μιλούν για τις μεγαλύτερες θερινές εκπτώσεις των τελευταίων ετών.Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, η εκπτωτική περίοδος θα κρίνει το μέλλον και τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων, ενώ, όπως αναφέρουν, είναι αποφασισμένοι να εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές.
Η αβεβαιότητα «γονατίζει» την αγορά
Σύμφωνα με επιχειρηματίες από τον κλάδο του λιανεμπορίου, οι πωλήσεις, από την αρχή του έτους, κινούνται πτωτικά, κάτι που επιβεβαιώνουν και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων.
Στο σύνολό τους, οι επιχειρηματίες αναζητούν συνεχώς τρόπους, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ενώ αρκετοί είναι οι έμποροι που έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στις εκπτώσεις για άνοδο των πωλήσεων.
Σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ, ο υπεύθυνος Επικοινωνίας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Νίκος Γιαννέτος επισημαίνει ότι η έναρξη των θερινών εκπτώσεων αποτελεί μία ελπίδα τόνωσης της αγοράς, ιδιαίτερα μετά το ισοπεδωτικό, όπως το χαρακτήρισε, προεκλογικό δίμηνο. Ενδεικτικά, επισημαίνει ότι, το Μάιο, η μείωση του τζίρου στην αγορά έφθασε το 35%, ενώ τον Ιούνιο άγγιξε το 50%.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, ο καταναλωτής θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις σε αντιστοιχία με την οικονομική του δυνατότητα και τις ανάγκες του και να κάνει τις σωστές αγορές.
Ωστόσο, αυτό που προβληματίζει έντονα τους εμπόρους είναι η παρουσία της τρόικας στην Ελλάδα, λίγες ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων, καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι επισκέψεις της τρόικας έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον τζίρο των επιχειρήσεων, ο οποίος βαίνει μειούμενος.
«Ο καταναλωτής χρειάζεται την καλή ψυχολογία της αγοράς», δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, τονίζοντας ότι κάθε ανακοίνωση, όπως και κάθε πρόβλεψη για δυσχερή εξέλιξη, είναι σίγουρο ότι επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών και τους κάνει διστακτικούς στις αγορές τους.
Εν αναμονή των εκπτώσεων
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί και συγκρατημένοι στις αγορές τους, αλλά, ταυτόχρονα, ανυπόμονοι για τις εκπτώσεις.
«Εννοείται ότι περιμένω τις εκπτώσεις, για να κάνω τις αγορές μου», δηλώνει στο ΑΜΠΕ η Γεωργία Φιλίνη, φοιτήτρια. «Παρά τις προσφορές, που γίνονται συνέχεια από τα καταστήματα, η στάση μου, όσον αφορά τις αγορές, είναι εντελώς διαφορετική, σε σχέση με άλλα χρόνια. Πλέον, επιλέγω να ψωνίζω στις εκπτώσεις, για να εκμεταλλευτώ τις χαμηλές τιμές των εμπορευμάτων», προσθέτει η ίδια.
Σε δηλώσεις του στο ΑΜΠΕ ο Σπύρος Ανδρεόπουλος, ιδιωτικός υπάλληλος, αναφέρει ότι οι εκπτώσεις είναι ένα ισχυρό κίνητρο για αγορές.
«Η κρίση με έχει κάνει πιο συνειδητοποιημένο καταναλωτή» τονίζει ο κ. Ανδρεόπουλος. «Επιλέγω να κάνω τις αγορές μου, κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, κάνοντας προσεκτικά έρευνα αγοράς και αφήνοντας πίσω τις συνήθειες του παρελθόντος– αλόγιστες δαπάνες και αγορές περιττών πραγμάτων», συμπληρώνει ο ίδιος.
Σημεία «κλειδιά» για σωστές αγορές
Με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, οι περισσότερες καταναλωτικές οργανώσεις προχωρούν σε συστάσεις προς τους καταναλωτές και τους συμβουλεύουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού, χωρίς τη χρήση πιστωτικών καρτών και δανείων.
Μεταξύ άλλων, τους προτρέπουν να συγκρίνουν την τιμή με την ποιότητα και να ελέγχουν τις τιμές, πριν τις εκπτώσεις, ώστε να διαπιστώνουν ότι οι μειώσεις είναι πραγματικές.
Τέλος, πρέπει να θυμούνται να ζητούν τη νόμιμη απόδειξη, την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης, που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου