Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

Η γλώσσα,βασικός αντίπαλος στην εισαγωγή στο πανεπιστήμιο για τους αλλοδαπούς μαθητές

Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η γλώσσα για τους αλλοδαπούς και τους παλιννοστούντες μαθητές.Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται στο 11% και στο Λύκειο στο 6,5%,οι εν λόγω μαθητές αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες να προχωρήσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Μιλώντας στην «Ελευθεροτυπία»,ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στο Νομό Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι «ο αριθμός των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία σήμερα είναι διαρκώς αυξανόμενος,ξεπερνώντας σε ορισμένες περιοχές το 10%.Η φοίτηση των παιδιών αυτών δεν είναι πάντα εύκολη.Η ανεπάρκεια στη χρήση της γλώσσας ως οργάνου ζωντανής επικοινωνίας,η σχολική αποτυχία – ακόμα κι όταν το πρόβλημα της γλώσσας δεν είναι τόσο οξύ,η κοινωνική καχυποψία που ενδεχομένως έχουν να αντιμετωπίσουν είναι μερικές μόνο από τις κατηγορίες προβλημάτων».
«Φέτος,παρά τις διακηρύξεις για το αντίθετο από πλευράς υπουργείου Παιδείας,τα σχολεία βρέθηκαν κυριολεκτικά στον αέρα,καθώς δεν εντάχθηκαν όσες πρακτικές έχουν αποδειχτεί ευεργετικές για την αγωγή και διδασκαλία των μαθητών»,αναφέρει η υπεύθυνη του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση, καθηγήτρια Παιδαγωγικής του ΑΠΘ κα.Ζωή Παπαναούμ.
«Την τελευταία δεκαετία γίνονται πολυεπίπεδες δραστηριότητες και δαπανώνται κονδύλια για μια καλύτερη δυνατή ένταξη των παιδιών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία», συνεχίζει η κα.Παπαναούμ.Το πρόβλημα,ωστόσο,εντοπίζεται στο γεγονός ότι τέτοιες παρεμβάσεις δεν έχουν ακόμα ενταχθεί οργανικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.«Επίσης,κρατικοί και μη φορείς και ερευνητές δραστηριοποιούνται με επιτυχία σε θέματα διαπολιτισμικής παιδείας,χωρίς όμως τον αναγκαίο συντονισμό και τη λήψη μέτρων από την πολιτεία,έτσι ώστε να ενταχθούν στο σχολείο οι καλές πρακτικές που προκύπτουν».Με βασικό αντίπαλο τη γλώσσα και την απουσία εφαρμογής σχετικών παρεμβάσεων,το ποσοστό των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών που φοιτούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ελάχιστο.«Τα παιδιά από άλλες χώρες που σπουδάζουν στην Ελλάδα,είτε έχουν έρθει από το εξωτερικό είτε είναι παιδιά οικονομικών μεταναστών που έφτασαν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,διακρίνονται για τη φιλομάθειά τους», δηλώνει η αντιπρύτανης ακαδημαϊκών υποθέσεων του ΑΠΘ,Αθανασία Τσατσάκου.
Αντίστοιχη είναι η εκτίμηση για τους αλλοδαπούς σπουδαστές και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,όπου φοιτούν 340 αλλοδαποί και 185 μουσουλμάνοι.«Έχουμε αρκετούς φοιτητές καταγόμενους από τρίτες χώρες,κυρίως Αλβανία,Τουρκία και Πακιστάν.Επίσης αρκετά παιδιά από τη μειονότητα.Δεν θυμάμαι ποτέ να έχουν δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στο πανεπιστήμιο.Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι κοινωνικοί,συνεπείς και ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών τους.Στο πρόσφατο παρελθόν θυμάμαι έναν Αλβανό φοιτητή που αρίστευσε»,δηλώνει στην «Ελευθεροτυπία» η διευθύντρια ακαδημαϊκών υποθέσεων Ελένη Τζελέπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: