Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

Στο Ιντερνετ η φιλία..πωλείται και αγοράζεται

Η ευτυχία δεν αγοράζεται με το χρήμα.Για τους φίλους, όμως,δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο.Εάν αισθάνεστε μοναχικός στις διαδικτυακές σας περιηγήσεις και θλίβεστε επειδή έχετε λιγοστούς φίλους στο Facebook,δεν έχετε παρά να αγοράσετε μερικούς.
Την εξωφρενική αυτή δυνατότητα σας παρέχει η αυστραλιανή εταιρεία Usocial,η οποία δέχεται παραγγελίες μέσω Ιντερνετ (www.usocial.net ) και στέλνει κατευθείαν τους φίλους που μόλις αγοράσατε στον λογαριασμό σας.
Προσφέροντας ποικιλία πακέτων που ξεκινούν από τους 1.000 φίλους και φτάνουν μέχρι και τα 10.000 άτομα,ο Λίον Χολ,ιδιοκτήτης της εταιρείας,εξηγεί πως κάθε φίλος που αγοράζετε σας φέρνει με τη σειρά του δικούς του γνωστούς,οπότε η πραγματική αξία της συναλλαγής είναι σημαντικά μεγαλύτερη.Κάπως έτσι οι τιμές,οι οποίες ξεκινούν από τα 197 δολάρια και φτάνουν μέχρι τα 1.167,θα πρέπει να θεωρούνται εντός...λογικών πλαισίων,αφού μάλιστα για αγορές 5.000 φίλων και πάνω η εταιρεία παρέχει έκπτωση της τάξεως του 10%...
Με άκρως επιχειρηματική φιλοσοφία ο ιδρυτής του Usocial πουλά προσωπικά δεδομένα χωρίς κανένα κόστος,ενώ προσφέρει κοινό σε επιχειρήσεις και άλλου είδους οργανισμούς που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις ιδέες τους μέσω του Facebook.
«Ξέρατε ότι πρόσφατα εκτιμήθηκε πως το Facebook αξίζει 16 δισεκατομμύρια δολάρια;» διαβάζει κανείς στην ιστοσελίδα του Usocial.«Γιατί μια διαδικτυακή κοινότητα έχει τόσο μεγάλη οικονομική αξία; Είναι απλό. Επειδή πρόκειται για ένα πεδίο μαζικής διαφήμισης» συνεχίζει το άρθρο,εξηγώντας με ποια λογική η εταιρεία αναλαμβάνει να μετατρέψει τους ανθρώπους σε εμπόρευμα.
To Usocial πουλά φίλους και για το Twitter,ενώ όλα δείχνουν πως σκοπεύει να αναπτύξει τις επικερδείς δραστηριότητές του.
Στην ιστοσελίδα του ειδική καταχώριση προαναγγέλλει πως σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η πώληση φίλων που θα έχουν κατηγοριοποιηθεί σε ομάδες, με βάση τον τόπο διαμονής,τα ενδιαφέροντά τους και άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,ώστε να εξυπηρετούνται στο βέλτιστο οι στόχοι του αγοραστή.
Οι παραγγελίες εκτελούνται μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες,όμως το αποτέλεσμα αποζημιώνει για την αναμονή: Οπως υποστηρίζει ο Λίον Χολ,κάθε φίλος στο Facebook φέρνει επιπλέον εισόδημα 1 δολαρίου σε κάθε επιχείρηση.Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πλέον το Facebook είναι ο κόμβος με την τέταρτη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως και αριθμεί 300 εκατομμύρια μέλη,αριθμός που αυξάνεται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο.Με τέτοια μεγέθη και διακυβεύματα δισεκατομμυρίων δολαρίων,είναι προφανές πως πολλά μέλλει ακόμη να συμβούν στον αχανή κυβερνοχώρο της κοινωνικής δικτύωσης...
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ FACEBOOK ΚΑΙ ΤWΙΤΤΕR
Επιμένει ότι δεν θα υποστεί κυρώσεις η Usocial.
Οι ιδρυτές του Facebook δεν δείχνουν διατεθειμένοι να καθίσουν με τα χέρια σταυρωμένα στη θέα της μεγάλης αγοραπωλησίας που λαμβάνει χώρα στη γειτονιά τους.
Ηδη η διαδικτυακή κοινότητα έχει προειδοποιήσει τα μέλη της πως όποιος τολμήσει να αγοράσει φίλους διαμέσου του Usocial στην Αυστραλία θα υποστεί απαγόρευση της πρόσβασης στις υπηρεσίες του Facebook.
Και καθιστά σαφές ότι τέτοιου είδους πρακτικές δεν είναι αποδεκτές.Δεν είναι άλλωστε οι μόνοι που εξαπολύουν δριμεία κριτική στην εταιρεία για την τακτική της.Ηδη,έχει δεχτεί κατηγορίες από το Twitter για μαζική αποστολή μηνυμάτων σε χρήστες του χωρίς αυτοί να το επιθυμούν ή να έχουν προκαλέσει την αλληλογραφία,ενώ το διαδικτυακό φόρουμ Digg.com,όπου οι επισκέπτες ψηφίζουν τις αγαπημένες τους ειδήσεις, προσπάθησε να σταματήσει την πρωτοβουλία του Usocial να πουλά...ψήφους.Από την πλευρά του,ο Λίον Χολ,ιδρυτής του Usocial,υποστηρίζει πως τίποτε δεν μπορεί να τον σταματήσει. Παραδέχεται ότι η αγοραπωλησία φίλων παραβιάζει πράγματι τους όρους λειτουργίας του Facebook, αλλά επιμένει ότι είναι αδύνατον να επιβληθούν κυρώσεις.Οπως φαίνεται,το έχει ψάξει...
ΤΖΟΝ ΜΠΕΪΚΕΡ
Πούλησε τη διαδικτυακή φιλία του για να πάει ταξίδι.
Η πώληση φίλων μέσω Διαδικτύου ακούγεται προκλητική,αντικατοπτρίζει όμως την τάση των καιρών.Μία αντίστοιχη καταχώριση είχε προκαλέσει σάλο τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο Τζον Μπέικερ,ένας 25χρονος μάνατζερ από το Μπρισμπέιν έβαλε αγγελία στο e-bay για να πουλήσει τη διαδικτυακή του φιλία μέσω δημοπρασίας.
Ο Μπρισμπέιν πουλούσε την ετήσια φιλία του για το Facebook και το MySpace επειδή, όπως υποστήριξε,ήθελε να συγκεντρώσει χρήματα για ένα ταξίδι στην Ιαπωνία.Παρά τις αντιρρήσεις των φίλων και της κοπέλας του,ο Μπέικερ είχε ζήτηση.
Αμέσως μετά την καταχώριση της αγγελίας του,δέχτηκε πέντε προσφορές από ενδιαφερόμενους.Κανείς,όμως,δεν φάνηκε διατεθειμένος να πληρώσει για τη φιλία του περισσότερα από 26 δολάρια, ποσό που μετά βίας έφτανε για να καλύψει τα ημερήσια έξοδα για πάρκινγκ στο αεροδρόμιο...
Μια περιήγηση στο Διαδίκτυο δείχνει πως ο 25χρονος από το Μπρισμπέιν δεν ήταν ο μόνος που είχε τη φαεινή ιδέα.Αρκετοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται αν μπορούν να πουλήσουν τα προφίλ που έχουν δημιουργήσει στο Facebook μαζί με τους εκατοντάδες φίλους τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια: