Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

Δωρο-πόλεμος στα βενζινάδικα

Δωρεάν...ελαστικά δίνουν τώρα οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων για να δελεάσουν τους οδηγούς και να διατηρήσουν σταθερές τις πωλήσεις τους,που συνεχίζουν να μειώνονται λόγω της κρίσης.
Σε αυτόν τον πόλεμο των προσφορών που μαίνεται στην αγορά,οι εταιρείες έφτασαν σε σημείο να επιστρατεύσουν ακόμη και τα δωρεάν ελαστικά,με τελευταίο κρούσμα αυτό της ΕΚΟ.Στο πλαίσιο αυτό,η θυγατρική του ομίλου των ΕΛΠΕ ανακοίνωσε ότι προσφέρει μέχρι το τέλος του μήνα εκπτώσεις για την αγορά ελαστικών σε όσους προμηθεύονται βενζίνη από τα πρατήριά της.
Συγκεκριμένα, οι πελάτες της ΕΚΟ κάθε φορά που αγοράζουν βενζίνη παίρνουν κουπόνια αντίστοιχης αξίας και εν συνεχεία αποστέλλοντας ένα γραπτό μήνυμα κόστους 0,3 ευρώ μπορεί να κερδίσουν έκπτωση από 80 έως 480 ευρώ για την αγορά ελαστικών συγκεκριμένης μάρκας.Ταυτόχρονα,οι πελάτες της ΕΚΟ έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε κληρώσεις για δωρεάν ελαστικά καθώς και για ένα αυτοκίνητο.
Από την πλευρά της η Shell συνεχίζει την εκπτωτική της πολιτική μέσω επιστροφής χρημάτων για τους πελάτες της που χρησιμοποιούν την κάρτα της,ενώ η ΒΡ εντείνει τη διαφημιστική της καμπάνια συνεχίζοντας τη διανομή δώρων (ποτήρια) με κάθε γέμισμα όγκου 25 λίτρων.
Η μάχη των μεριδίων
Πίσω από τις κινήσεις αυτές των εταιρειών κρύβεται η ανάγκη τους να διατηρήσουν τα μερίδιά τους στη σκακιέρα της αγοράς.Οι τέσσερις πρώτοι της αγοράς,οι ΕΚΟ,ΒΡ,Shell και Αvin,εμφανίζονται να έχουν χάσει μερίδια αγοράς στην αμόλυβδη βενζίνη.Ακριβώς αυτά τα μερίδια που χάθηκαν από τους «μεγάλους» τα «μοιράζονται» δέκα μεσαίες ή μικρές εταιρείες εμπορίας μεταξύ των οποίων η Αegean,η Εlin,η Revoil,η ΕΤΕΚΑ,η Silkoil και η Cyclon.
Επειδή οι μεγάλοι του κλάδου ακολούθησαν τα τελευταία χρόνια πολιτική υψηλών τιμών, τώρα βλέπουν τα ποσοστά τους να «ροκανίζονται»,με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της ΒΡ,η οποία έχει χάσει κάτι περισσότερο από το 14% του μεριδίου της.Οι απώλειες για τις επίσης «ακριβές» ΕΚΟ και Shell είναι μικρότερες.
Αντίθετα όσες μεσαίες εταιρείες διαθέτουν κεφαλαιακή επάρκεια,καλή οργάνωση και προγραμματισμό,δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα από τους κλυδωνισμούς της κρίσης.
Στόχος είναι να διατηρήσουν σταθερές τις πωλήσεις τους,που συνεχίζουν να μειώνονται λόγω της κρίσης

Δεν υπάρχουν σχόλια: