Το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει και σιγά σιγά ο κόσμος ετοιμάζεται για τις παραλίες.
Ο Έλληνες για ακόμα μια χρονιά θα γεμίσουν τις παραλίες με σκοπό όχι μόνο μια ανάσα δροσιάς από την καθημερινότητα,αλλά και για το πολυπόθητο μαύρισμα.Η έκθεση όμως στον ήλιο έχει και βλαβερές συνέπειες για τον οργανισμό,για το λόγο αυτό οι καταναλωτές σπεύδουν να προμηθευτούν το καταλληλότερο αντηλιακό το οποίο θα τους προσφέρει την προστασία που επιθυμούν.
«Αυτός ο αγώνας δρόμου για τον υψηλότερο δείκτη προστασίας είναι παρανοϊκός»,λέει η Δρ Μπάρμπαρα Γκίλχρεστ,καθηγήτρια δερματολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βοστόνης.«Τραβά την προσοχή του καταναλωτή ο υψηλός δείκτης προστασίας», παρατηρεί η Δρ.Έλμα Μπάρον,καθηγήτρια Δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο Case Western Reserve.«Κοιτάς στα ράφια του καταστήματος και βλέπεις έναν SΡF 90 ή 100 και σκέφτεσαι “αυτό χρειάζομαι”.Δεν είναι όμως απαραιτήτως αυτό αλήθεια.
Όπως έχει επισημανθεί επανειλημμένως,κανένας δείκτης δεν προσφέρει 100% προστασία. Και οι διαφορές όσον αφορά την προστασία από την UVΒ ανάμεσα σε αντηλιακά με δείκτη προστασίας 30,50 και 100,είναι πολύ μικρές: 96,7% προστασία παρέχει το πρώτο,98% το δεύτερο,99% το τρίτο.
Οι καταναλωτές,λένε οι δερματολόγοι,πρέπει να ανησυχούν λιγότερο για το πόσο υψηλός είναι ο SΡF στο αντηλιακό τους και περισσότερο για το κατά πόσο βάζουν επαρκή ποσότητα αντηλιακού:Η Κομισιόν έχει απαγορεύσει από το 2007 την αναγραφή παραπλανητικών όρων όπως «ολική προστασία» ή «100% προστασία» σε αντηλιακά προϊόντα. Παράλληλα, έχει επιβάλει την υποχρεωτική αναγραφή στις ετικέτες του ειδικού δείκτη ηλιακής προστασίας (UΡF),καθώς και της σήμανσης «υψηλή»,«μεσαία» ή «χαμηλή προστασία» για αυτό πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές αυτά τα σημεία.
Το πρόβλημα με τους πολύ υψηλούς δείκτες προστασίας, επισημαίνουν οι ειδικοί,είναι πως προσφέρουν στους καταναλωτές απατηλή αίσθηση ασφαλείας.«Βάζεις SΡF 100 στα παιδιά σου το πρωί και σκέφτεσαι “τέλεια, είναι καλυμμένα για όλη τη μέρα”»,λέει η Σόνια Λάντερ,αναλύτρια στη μη κερδοσκοπική αμερικανική οργάνωση Περιβαλλοντική Ομάδα Εργασίας.«Ενώ με τον λιγότερο εντυπωσιακό SΡF 30,μπορεί να σκεφτείς να ανανεώσεις το αντηλιακό κάθε δύο ώρες, όπως πρέπει,να βάλεις καπέλο,όπως πρέπει,και να αποφύγεις την έκθεση στον ήλιο τις πιο επικίνδυνες ώρες,από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα,όπως πρέπει».
Με απλά λόγια: φροντίστε να επιλέγετε αντηλιακά που προστατεύουν από τις ακτινοβολίες UVΑ και UVΒ,να κάνετε σωστή επάλειψη και να μην πέφτετε στις διαφημιστικές παγίδες των εταιρειών καλλυντικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου