Κρίση είναι θα περάσει,αλλά έως τότε τα οικονομικά στοιχεία θα αποδεικνύουν το μεγάλο πρόβλημα που έχει επιφέρει στην τσέπη των καταναλωτών-Ελλήνων και Ευρωπαίων.Σύμφωνα με την Εurostat,η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα το 2008 αναλογούσε στο 95% της αγοραστικής δύναμης του μέσου Ευρωπαίου (95 μονάδες),σε σχέση πάντα με το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ανά κάτοικο.
Επί της ουσίας,οι Έλληνες καταναλωτές έχασαν το 2008 κάπου 3 μονάδες αγοραστικής δύναμης (προηγούμενη μέτρηση μας έφερνε στο 98%),με τον μέσο κοινοτικό όρο να βρίσκεται στις 100 μονάδες.
Βεβαίως,η άσχημη εξέλιξη δεν αφορά μόνο εμάς,αλλά το σύνολο σχεδόν των Ευρωπαίων καταναλωτών,καθώς η αγοραστική δύναμη στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι,σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat,σαφώς μειωμένη.
Για παράδειγμα,απώλειες εμφανίζουν το Λουξεμβούργο (23 μονάδες ΣΜΑΔ λιγότερες απ' ό,τι το 2007),η Αυστρία (5 μονάδες),η Σουηδία (5 μονάδες),ενώ στο χειρότερο επίπεδο της ευρωζώνης είναι η Σλοβακία (67 μονάδες) και η Πορτογαλία (75 μονάδες).
Από τον πίνακα που δημοσιεύει η Εurostat,φαίνεται η τεράστια απόσταση που χωρίζει εισοδηματικά της κοινοτικές χώρες μεταξύ τους,αν ληφθεί υπόψη λ.χ. ότι το κατά κεφαλή ΑΕΠ του Λουξεμβούργου είναι 253 μονάδες και της Βουλγαρίας μόλις 40 μονάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου