Τις δαπανηρές απάτες επισκεψιμότητας καταπολεμούν οι διαφημιστές του Ίντερνετ.Δεδομένης της αρνητικής συγκυρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία εν γένει,οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει μία διαδικτυακή εταιρία με όνομα Καινούργια Αυτοκίνητα (NewCars.com) είναι εύκολα αντιληπτές.Την ώρα που η εταιρία,με έδρα τη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια προσπαθεί να επιβιώσει από την οικονομική κρίση,το τελευταίο πράγμα που θέλει είναι να πέφτει θύμα ηλεκτρονικής απάτης.
Μέσα στο τελευταίο έτος,η NewCars.com διαπίστωσε ότι σημαντικός αριθμός επισκέψεων ("κλικ», όπως αποκαλούνται στην ορολογία του Ίντερνετ) προήλθαν από τη Βουλγαρία, την Ινδονησία και την Τσεχία, χώρες στις οποίες η εταιρία δεν δραστηριοποιείται. Σύμφωνα με το σύστημα pay-per-click,οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν πάγιο ποσόν στη σελίδα αναζήτησης,κάθε φορά που ένας χρήστης πατά τους συνδέσμους-links στη σελίδα αναζήτησης.Η απάτη click fraud αναφέρεται σε ειδικό λογισμικό,το οποίο πατά τα links αυτά ευνοώντας την κερδοφορία της σελίδας αναζητήσεων ή με στόχο να βλάψουν τη διαφημιζόμενη εταιρία,που πληρώνει για να διαφημίζεται σε ανύπαρκτους πελάτες."Η οικονομική ύφεση οδήγησε μεγάλο αριθμό εταιριών να στραφούν στη διαφήμιση pay-per-click στο Ίντερνετ,θεωρώντας την πιο προσιτή και μετρήσιμη.Αυτό με τη σειρά του εκτόξευσε τις απάτες pay-per-click»,λέει ο Τομ Κάθμπερτ,πρόεδρος της εταιρίας ερευνών Click Forensics.Η εταιρία,με έδρα το Ώστιν του Τέξας,κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2008 17% του συνόλου των clicks σε διαφημίσεις ήταν προϊόν απάτης.Οι μεγάλες εταιρίες ιντερνετικών αναζητήσεων,όπως η Google,αναφέρουν ότι το πρόβλημα βρίσκεται υπό έλεγχο και ότι το ποσοστό απάτης στα διαφημιστικά «κλικ» δεν ξεπερνά το 0,02% του συνόλου της δικτυακής δραστηριότητας, ενώ οι κανόνες της εταιρίας προβλέπουν αποζημίωση πελατών,που έχουν πέσει θύματα της απάτης αυτής.Τους ισχυρισμούς της Google αμφισβητεί,όμως,ο Ρέτζι Ντέιβις αντιπρόεδρος ποιότητας δικτύων της Yahoo.«Το ποσοστό 0,02% που δίνει η Google δεν είναι αξιόπιστο.Η δική μας έρευνα,που πραγματοποιήθηκε από ανεξάρτητη εταιρία, έδειξε ότι το ποσοστό απάτης-κλικ είναι της τάξης του 12%»,λέει ο κ. Ντέιβις.
Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για εταιρίες όπως η Click Forensics είναι ο διαχωρισμός μεταξύ κακόβουλων «κλικ» και ειλικρινών σφαλμάτων χρηστών,που πατούν κατά λάθος σύνδεσμο σε διαφήμιση που δεν τους ενδιαφέρει.Για το λόγο αυτό,οι εταιρίες του χώρου χρησιμοποιούν προηγμένα συστήματα εντοπισμού της μοναδικής διεύθυνσης ΙΡ των χρηστών,μέθοδος η οποία μπορεί να ξεχωρίσει τους πραγματικούς χρήστες από τους «σέρβερς-φαντάσματα» των απατεώνων.Τα κακόβουλα κλικ αντιπροσωπεύουν ποσοστό 20% των «χτυπημάτων» στην ιστοσελίδα της NewCars.com το 2007Ο αριθμός αυτός,όμως,υποχώρησε στο 7%,αφού η NewCars προσέλαβε την Click Forensics για την επιθεώρηση και ανάλυση των διαφημιστικών της δαπανών στο Ίντερνετ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου