O πρώην διοικητής της ΔΕΗ επί κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή ο κ. Αθανασόπουλος που έκανε τη ΔΕΗ και έβγαλε μεγάλες ζημιές μια χρονιά και ζητούσε να την πουλήσει στην Γερμανική RWE αλλά δεν τον άφησε η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ, είναι σήμερα επικεφαλής στις αποκρατικοποιήσεις! Μπράβο Ελλάδα. Θα πας πολύ μπροστά!
Η Ελλάδα μπορεί να γίνει «Ελ Ντοράντο για τους επενδυτές» καθώς κινείται αποφασιστικά προς την πώληση υποδομών, δήλωσε ο νέος επικεφαλής της υπηρεσίας ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Ο Τάκης Αθανασόπουλος προβλέπει ότι η πώληση της κρατικής επιχείρησης φυσικού αερίου ΔΕΠΑ και της «αδελφής» εταιρίας διανομών ΔΕΣΦΑ, θα υποστηρίξουν την επιχείρηση άντλησης 19 δισ. ευρώ ως τα τέλη του 2015, όπως έχει συμφωνηθεί με τους διεθνείς πιστωτές.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει βέβαιος, σε συνέντευξη στους Financial Times, ότι μπορεί να ξεκινήσει την καθοριστική ενεργειακή πώληση ως τις αρχές του επόμενου έτους, ανοίγοντας τον δρόμο σε μια σειρά deals υποδομών που θα δώσουνε χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Από εδώ και πέρα, θα περιμένουμε δριμείες επικρίσεις αν αποτύχουμε να έχουμε αποτέλεσμα. Ο πρωθυπουργός και οι Ευρωπαίοι εταίροι πιέζουν σκληρά ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Αν μπορέσουμε να αλλάξουμε την ψυχολογία, η Ελλάδα θα γίνει Ελ Ντοράντο για τους επενδυτές. Το πλεονέκτημά μας είναι ότι η χώρα μας δεν είναι κορεσμένη σε κανέναν κλάδο -ειδικά στον τουρισμό».
Η Ελλάδα πέρσι ανέλαβε να αντλήσει 50 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις την επόμενη δεκαετία, αλλά τα έσοδα έχουν μέχρι στιγμής υπάρξει ελάχιστα εξαιτίας αντιθέσεων από σωματεία, βουλευτές και υπαλλήλους.
Ο κ. Αθανασόπουλος, πρώην αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής μονάδας της Toyota Motors, ανέλαβε τον περασμένο μήνα επικεφαλής του Ταμείου, λήγοντας το 4μηνο πάγωμα στις λήψεις αποφάσεων, καθώς πραγματοποιήθηκαν δύο εκλογές στην χώρα.
Ήδη έχουν αξιολογηθεί ικανές για προσφορές σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ 14 επιχειρήσεις φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων διεθνείς όμιλοι όπως οι Eni και Edison, η Mitsui της Ιαπωνίας και η ρωσική Gazprom.
Ο κ. Αθανασόπουλος δήλωσε ότι «περιμένουμε 4 ή 5 εταιρίες να φθάσουν στο τελικό στάδιο και να καταλήξουμε σε συμφωνία μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου».
Αρνήθηκε να αποκαλύψει τον στόχο τιμής για την επιχείρηση φυσικού αερίου, αλλά είπε ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι ορθολογική για τις τιμές, με δεδομένη την πρωτοφανή 5ετή ύφεση και τους φόβους των επενδυτών για το αν θα μείνει η χώρα στην ευρωζώνη.
«Δεν είναι η καλύτερη εποχή για την Ελλάδα. Πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο αβεβαιότητας για το πόσο θα κρατήσει αυτή η ύφεση, πόσο θα παραμείνει η χώρα στο καθαρτήριο», δήλωσε.
Με έναν στους τέσσερις Έλληνες, άνεργο, η δημιουργία θέσεων εργασίας με δεσμεύσεις για μελλοντικές επενδύσεις από τους αγοραστές, έχει γίνει πιο σημαντική από τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων και των συμφωνιών μακροχρόνιας μίσθωσης. Το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι θέλει να προσελκύσει 3 ευρώ σε επενδύσεις για κάθε 1 ευρώ από έσοδα ιδιωτικοποιήσεων.
Ο κ. Αθανασόπουλος επιχειρεί μια καινοτομική προσέγγιση για να ξεπεράσει τα δεκάδες ρυθμιστικά και διοικητικά εμπόδια που έχουν εμποδίσει τους πιθανούς επενδυτές, δίνοντας έγγραφη συμφωνία σε κάθε υπουργείο που εμπλέκεται στην διαδικασία. Δηλώνει: «Κάθε λίστα μέτρων που πρέπει να ληφθεί, περιλαμβάνεται στο επιχειρηματικό πλάνο του υπουργείου και μπορεί να αναφερθεί απευθείας στον πρωθυπουργό».
Το χαρτοφυλάκιο των ιδιωτικοποιήσεων
Το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εισηγμένες στο χρηματιστήριο Αθηνών και δεκάδες ακίνητα και εκτάσεις, μεταξύ των οποίων ορισμένες παράκτιες περιοχές. Προσθέτει 12 λιμάνια με δυνατότητες εμπορικής ή τουριστικής ανάπτυξης, όπως εγκαταστάσεις στην Κέρκυρα ή την Κρήτη, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κόμβους για κρουαζιερόπλοια και περίπου 20 περιφερειακούς αερολιμένες με δυνατότητες αναβάθμισης για πτήσεις charter όλο το χρόνο.
Ωστόσο ο κ. Αθανασόπουλος παραδέχεται ότι μόνο δύο συμφωνίες πιθανότατα θα κλείσουν φέτος: Η πώληση μίσθωσης 90 ετών στο πρώην κέντρο ολυμπιακών μεταδόσεων (ΙΒC), που είναι σήμερα εμπορικό κέντρο με χώρο κατασκευής ψυχαγωγικών εγκαταστάσεων και του κρατικού λαχείου. Οι δύο ιδιωτικοποιήσεις θα συγκεντρώσουν το μέτριο ποσό των 300 εκατ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη δοκιμασία για τον κ. Αθανασόπουλο θα είναι να προωθηθεί η πώληση της εταιρίας ανάπτυξης του πρώην διεθνούς αεροδρομίου στο Ελληνικό. Οι εγκαταστάσεις θεωρείται ότι έχουν την δυνατότητα να γίνουν το μεγαλύτερο έργο αστικής αναγέννησης στην Ευρώπη. Η κλίμακα όμως του έργου, με το κόστος να εκτιμάται στα 6-10 δισ. ευρώ, δυσκολεύει τις προοπτικές, ακόμη και μεγάλες διεθνείς κατασκευαστικές.
Τέσσερις πλειοδότες, η Qatari Diari Real Estate Investment, η London & Regional Properties με έδρα στην Βρετανία, η Elbit Systems του Ισραήλ και η ελληνική Lamda Development συμμετέχουν όλες στην β' φάση του διαγωνισμού, που πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013.
«Θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο, που θα αναπτυχθεί σε αρκετές φάσεις και θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αποκατάσταση της ανάπτυξης», δηλώνει ο κ. Αθανασόπουλος.
greekmoney
Η Ελλάδα μπορεί να γίνει «Ελ Ντοράντο για τους επενδυτές» καθώς κινείται αποφασιστικά προς την πώληση υποδομών, δήλωσε ο νέος επικεφαλής της υπηρεσίας ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Ο Τάκης Αθανασόπουλος προβλέπει ότι η πώληση της κρατικής επιχείρησης φυσικού αερίου ΔΕΠΑ και της «αδελφής» εταιρίας διανομών ΔΕΣΦΑ, θα υποστηρίξουν την επιχείρηση άντλησης 19 δισ. ευρώ ως τα τέλη του 2015, όπως έχει συμφωνηθεί με τους διεθνείς πιστωτές.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει βέβαιος, σε συνέντευξη στους Financial Times, ότι μπορεί να ξεκινήσει την καθοριστική ενεργειακή πώληση ως τις αρχές του επόμενου έτους, ανοίγοντας τον δρόμο σε μια σειρά deals υποδομών που θα δώσουνε χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Από εδώ και πέρα, θα περιμένουμε δριμείες επικρίσεις αν αποτύχουμε να έχουμε αποτέλεσμα. Ο πρωθυπουργός και οι Ευρωπαίοι εταίροι πιέζουν σκληρά ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. Αν μπορέσουμε να αλλάξουμε την ψυχολογία, η Ελλάδα θα γίνει Ελ Ντοράντο για τους επενδυτές. Το πλεονέκτημά μας είναι ότι η χώρα μας δεν είναι κορεσμένη σε κανέναν κλάδο -ειδικά στον τουρισμό».
Η Ελλάδα πέρσι ανέλαβε να αντλήσει 50 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις την επόμενη δεκαετία, αλλά τα έσοδα έχουν μέχρι στιγμής υπάρξει ελάχιστα εξαιτίας αντιθέσεων από σωματεία, βουλευτές και υπαλλήλους.
Ο κ. Αθανασόπουλος, πρώην αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής μονάδας της Toyota Motors, ανέλαβε τον περασμένο μήνα επικεφαλής του Ταμείου, λήγοντας το 4μηνο πάγωμα στις λήψεις αποφάσεων, καθώς πραγματοποιήθηκαν δύο εκλογές στην χώρα.
Ήδη έχουν αξιολογηθεί ικανές για προσφορές σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ 14 επιχειρήσεις φυσικού αερίου, μεταξύ των οποίων διεθνείς όμιλοι όπως οι Eni και Edison, η Mitsui της Ιαπωνίας και η ρωσική Gazprom.
Ο κ. Αθανασόπουλος δήλωσε ότι «περιμένουμε 4 ή 5 εταιρίες να φθάσουν στο τελικό στάδιο και να καταλήξουμε σε συμφωνία μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου».
Αρνήθηκε να αποκαλύψει τον στόχο τιμής για την επιχείρηση φυσικού αερίου, αλλά είπε ότι η Ελλάδα πρέπει να είναι ορθολογική για τις τιμές, με δεδομένη την πρωτοφανή 5ετή ύφεση και τους φόβους των επενδυτών για το αν θα μείνει η χώρα στην ευρωζώνη.
«Δεν είναι η καλύτερη εποχή για την Ελλάδα. Πρέπει να ξεπεράσουμε το σύνδρομο αβεβαιότητας για το πόσο θα κρατήσει αυτή η ύφεση, πόσο θα παραμείνει η χώρα στο καθαρτήριο», δήλωσε.
Με έναν στους τέσσερις Έλληνες, άνεργο, η δημιουργία θέσεων εργασίας με δεσμεύσεις για μελλοντικές επενδύσεις από τους αγοραστές, έχει γίνει πιο σημαντική από τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων και των συμφωνιών μακροχρόνιας μίσθωσης. Το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι θέλει να προσελκύσει 3 ευρώ σε επενδύσεις για κάθε 1 ευρώ από έσοδα ιδιωτικοποιήσεων.
Ο κ. Αθανασόπουλος επιχειρεί μια καινοτομική προσέγγιση για να ξεπεράσει τα δεκάδες ρυθμιστικά και διοικητικά εμπόδια που έχουν εμποδίσει τους πιθανούς επενδυτές, δίνοντας έγγραφη συμφωνία σε κάθε υπουργείο που εμπλέκεται στην διαδικασία. Δηλώνει: «Κάθε λίστα μέτρων που πρέπει να ληφθεί, περιλαμβάνεται στο επιχειρηματικό πλάνο του υπουργείου και μπορεί να αναφερθεί απευθείας στον πρωθυπουργό».
Το χαρτοφυλάκιο των ιδιωτικοποιήσεων
Το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εισηγμένες στο χρηματιστήριο Αθηνών και δεκάδες ακίνητα και εκτάσεις, μεταξύ των οποίων ορισμένες παράκτιες περιοχές. Προσθέτει 12 λιμάνια με δυνατότητες εμπορικής ή τουριστικής ανάπτυξης, όπως εγκαταστάσεις στην Κέρκυρα ή την Κρήτη, που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κόμβους για κρουαζιερόπλοια και περίπου 20 περιφερειακούς αερολιμένες με δυνατότητες αναβάθμισης για πτήσεις charter όλο το χρόνο.
Ωστόσο ο κ. Αθανασόπουλος παραδέχεται ότι μόνο δύο συμφωνίες πιθανότατα θα κλείσουν φέτος: Η πώληση μίσθωσης 90 ετών στο πρώην κέντρο ολυμπιακών μεταδόσεων (ΙΒC), που είναι σήμερα εμπορικό κέντρο με χώρο κατασκευής ψυχαγωγικών εγκαταστάσεων και του κρατικού λαχείου. Οι δύο ιδιωτικοποιήσεις θα συγκεντρώσουν το μέτριο ποσό των 300 εκατ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη δοκιμασία για τον κ. Αθανασόπουλο θα είναι να προωθηθεί η πώληση της εταιρίας ανάπτυξης του πρώην διεθνούς αεροδρομίου στο Ελληνικό. Οι εγκαταστάσεις θεωρείται ότι έχουν την δυνατότητα να γίνουν το μεγαλύτερο έργο αστικής αναγέννησης στην Ευρώπη. Η κλίμακα όμως του έργου, με το κόστος να εκτιμάται στα 6-10 δισ. ευρώ, δυσκολεύει τις προοπτικές, ακόμη και μεγάλες διεθνείς κατασκευαστικές.
Τέσσερις πλειοδότες, η Qatari Diari Real Estate Investment, η London & Regional Properties με έδρα στην Βρετανία, η Elbit Systems του Ισραήλ και η ελληνική Lamda Development συμμετέχουν όλες στην β' φάση του διαγωνισμού, που πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2013.
«Θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο, που θα αναπτυχθεί σε αρκετές φάσεις και θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αποκατάσταση της ανάπτυξης», δηλώνει ο κ. Αθανασόπουλος.
greekmoney
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου