Οι καταναλωτές κάνουν στροφή σε εγχώρια προϊόντα - Ήταν καιρός να ξυπνήσουμε!
Δύο στους τρεις Ελληνες δηλώνουν ότι θα αγοράζουν μόνο ελληνικά προϊόντα, ενώ να περιορίσουν κι άλλο τις αγορές τους προτίθενται εφτά στους 10 (ποσοστό 68%), οι οποίοι εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι, να έχουν άγχος και να αισθάνονται οικονομική και εργασιακή ανασφάλεια.
Την ίδια ώρα αυξήθηκαν κατά 30% σε σχέση με το 2011 όσοι δηλώνουν ότι, όταν τελειώσει η κρίση, δεν θα αγοράζουν ούτε θα ξοδεύουν όπως παλιά.
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα της συμβουλευτικής εταιρίας The Boston Consulting Group (BCG) σε 16 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) την περασμένη άνοιξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 20.000 ερωτηθέντες, συμπεριλαμβανομένων και 780 Ελλήνων.
Από την έρευνα προέκυψε ότι σχεδόν όλοι οι Ελληνες αισθάνονται ότι έχουν επηρεαστεί προσωπικά από την οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα οκτώ στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα καταναλώσουν περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά τούς ερχόμενους 12 μήνες.
Σχετικά με τις κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών, οι 10 πιο «ανθεκτικές» κατηγορίες είναι αυτές των τροφίμων, οι οποίες φαίνεται να παραμένουν σταθερές στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών, ενώ οι 10 κατηγορίες στις οποίες αναμένεται αισθητή μείωση κατανάλωσης περιλαμβάνουν προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, συσκευές για το σπίτι, εστιατόρια, αυτοκίνητα, ταξίδια, έπιπλα και πολυτελή προϊόντα.
Οι μοναδικές κατηγορίες στις οποίες αναμένεται κάποια μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και τα βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής.
Επιπλέον, η κρίση φαίνεται ότι λειτουργεί θετικά και όσον αφορά την αλληλεγγύη, αφού η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «η διατήρηση των θέσεων εργασίας στη χώρα μου» είναι ο κύριος λόγος προτίμησης εγχώριων προϊόντων.
Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το εθνικό αίσθημα είναι πολύ πιο έντονο σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, ενώ στην ερώτηση «σε αντίστοιχη τιμή και ποιότητα προτιμώ τα εγχώρια προϊόντα», οι Ελληνες βρίσκονται στην προτελευταία θέση, μετά την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.
Δύο στους τρεις Ελληνες δηλώνουν ότι θα αγοράζουν μόνο ελληνικά προϊόντα, ενώ να περιορίσουν κι άλλο τις αγορές τους προτίθενται εφτά στους 10 (ποσοστό 68%), οι οποίοι εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι, να έχουν άγχος και να αισθάνονται οικονομική και εργασιακή ανασφάλεια.
Την ίδια ώρα αυξήθηκαν κατά 30% σε σχέση με το 2011 όσοι δηλώνουν ότι, όταν τελειώσει η κρίση, δεν θα αγοράζουν ούτε θα ξοδεύουν όπως παλιά.
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα της συμβουλευτικής εταιρίας The Boston Consulting Group (BCG) σε 16 χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα) την περασμένη άνοιξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 20.000 ερωτηθέντες, συμπεριλαμβανομένων και 780 Ελλήνων.
Από την έρευνα προέκυψε ότι σχεδόν όλοι οι Ελληνες αισθάνονται ότι έχουν επηρεαστεί προσωπικά από την οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα οκτώ στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι θα καταναλώσουν περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά τούς ερχόμενους 12 μήνες.
Σχετικά με τις κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών, οι 10 πιο «ανθεκτικές» κατηγορίες είναι αυτές των τροφίμων, οι οποίες φαίνεται να παραμένουν σταθερές στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών, ενώ οι 10 κατηγορίες στις οποίες αναμένεται αισθητή μείωση κατανάλωσης περιλαμβάνουν προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, συσκευές για το σπίτι, εστιατόρια, αυτοκίνητα, ταξίδια, έπιπλα και πολυτελή προϊόντα.
Οι μοναδικές κατηγορίες στις οποίες αναμένεται κάποια μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και τα βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής.
Επιπλέον, η κρίση φαίνεται ότι λειτουργεί θετικά και όσον αφορά την αλληλεγγύη, αφού η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «η διατήρηση των θέσεων εργασίας στη χώρα μου» είναι ο κύριος λόγος προτίμησης εγχώριων προϊόντων.
Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το εθνικό αίσθημα είναι πολύ πιο έντονο σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, ενώ στην ερώτηση «σε αντίστοιχη τιμή και ποιότητα προτιμώ τα εγχώρια προϊόντα», οι Ελληνες βρίσκονται στην προτελευταία θέση, μετά την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου