Κέρδη με ουρά από τις «συμβάσεις παραχώρησης» και συγκεκριμένα από τα πανάκριβα χαράτσια διοδίων που αναγκάζεται να πληρώνει ο λαός για τις μετακινήσεις του βγάζουν οι ιδιωτικοί όμιλοι, που εκμεταλλεύονται για δεκαετίες τους αυτοκινητόδρομους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανακοίνωσε έσοδα από τις συμβάσεις παραχώρησης 119,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2012, με την Αττική Οδό να συνεισφέρει σ' αυτά τη «μερίδα του λέοντος», δηλαδή περίπου 90 εκατ. ευρώ και η εκμετάλλευση του «Μορέα» (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) να ακολουθεί με 12 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα.
Ο όμιλος J&P ΑΒΑΞ, που έχει κυρίως μειοψηφικές συμμετοχές σε σημαντικές συμβάσεις παραχώρησης (π.χ. Αττική Οδός) είχε στο πρώτο εξάμηνο κέρδη εκμετάλλευσης ύψους 1,7 εκατ. ευρώ.
Αλλά και ο τομέας παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσιάζει έσοδα ύψους 11,5 εκατ. ευρώ που προέρχονται κυρίως από την κοινοπραξία «Νέα Οδός» (εκμετάλλευση της Εθνικής Οδού Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας) και τη διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων.
Κι όλα αυτά παρά την κρίση και παρ' ότι οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών ομίλων μιλούν για μείωση της κίνησης κατά 20%-40%.
Αμφιβάλλει, λοιπόν, κανείς ότι όλες οι τελευταίες αστικές κυβερνήσεις ανέθεσαν με αυτόν τον τρόπο αναγκαία μεγάλα έργα, ώστε ο λαός να τα πληρώνει χρυσά και για την κατασκευή και για τη χρήση, ενώ, από την άλλη, τα μονοπώλια να βρίσκουν διέξοδο μεγάλης κερδοφορίας;
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανακοίνωσε έσοδα από τις συμβάσεις παραχώρησης 119,9 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2012, με την Αττική Οδό να συνεισφέρει σ' αυτά τη «μερίδα του λέοντος», δηλαδή περίπου 90 εκατ. ευρώ και η εκμετάλλευση του «Μορέα» (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) να ακολουθεί με 12 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα.
Ο όμιλος J&P ΑΒΑΞ, που έχει κυρίως μειοψηφικές συμμετοχές σε σημαντικές συμβάσεις παραχώρησης (π.χ. Αττική Οδός) είχε στο πρώτο εξάμηνο κέρδη εκμετάλλευσης ύψους 1,7 εκατ. ευρώ.
Αλλά και ο τομέας παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσιάζει έσοδα ύψους 11,5 εκατ. ευρώ που προέρχονται κυρίως από την κοινοπραξία «Νέα Οδός» (εκμετάλλευση της Εθνικής Οδού Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας) και τη διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων.
Κι όλα αυτά παρά την κρίση και παρ' ότι οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών ομίλων μιλούν για μείωση της κίνησης κατά 20%-40%.
Αμφιβάλλει, λοιπόν, κανείς ότι όλες οι τελευταίες αστικές κυβερνήσεις ανέθεσαν με αυτόν τον τρόπο αναγκαία μεγάλα έργα, ώστε ο λαός να τα πληρώνει χρυσά και για την κατασκευή και για τη χρήση, ενώ, από την άλλη, τα μονοπώλια να βρίσκουν διέξοδο μεγάλης κερδοφορίας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου