"Η χριστιανική παράδοση εδώ και χρόνια υποστηρίζει ότι ο Ιησούς ήταν ανύπαντρος , ακόμα και αν υπάρχουν ιστορικές αποδείξεις που να υποστηρίζουν αυτήν την εκδοχή", επισήμανε η Κινγκ.
"Αυτή η φράση δεν αποδεικνύει ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος, αλλά μας λέει ότι το ζήτημα αυτό ήρθε στην επιφάνεια στο πλαίσιο των έντονων αντιπαραθέσεων για την σεξουαλικότητα και το γάμο, την εποχή εκείνη", τόνισε η καθηγήτρια.
Ο πάπυρος περιλαμβάνει έναν διάλογο στον οποίο ο Ιησούς αναφέρεται στη σύζυγό του Μαρία και σύμφωνα με την Κινγκ πρέπει να είναι μετάφραση στα κοπτικά ενός ευαγγελίου που γράφτηκε στα ελληνικά τον 2ο μ.Χ αιώνα.
Παρά την επιμονή της Καθολικής Εκκλησίας ότι ο Ιησούς δεν είχε παντρευτεί ποτέ, το θέμα αυτό αποτελεί συχνό θέμα εντάσεων. Το 2003 ο συγγραφέας Νταν Μπράουν στο βιβλίο του "Ο Κώδικας Ντα Βίντσι" αναφέρει ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή, εξοργίζοντας τους Χριστιανούς.
Η Κάρεν Κινγκ επισήμανε πως το τμήμα παπύρου, η ύπαρξη του οποίου αποκαλύφθηκε στο 10ο Διεθνές Συνέδριο Κοπτικών Σπουδών, είναι η πρώτη απόδειξη ότι ορισμένοι Χριστιανοί στα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού πίστευαν ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος.
Ο Ρότζερ Μπάγκναλ, διευθυντής του Ινστιτούτου για τη Μελέτη του Αρχαίου Κόσμου, εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο πάπυρος, τον οποίο η Κινγκ ονομάζει "Το Ευαγγέλιο της Συζύγου του Ιησού", είναι αυθεντικός.
Όμως το κομμάτι του παπύρου με διαστάσεις 3,8 εκ. Χ 7,6 εκ. το οποίο είναι κίτρινο-καφέ και σε κακή κατάσταση, πρέπει να εξεταστεί από τους ειδικούς. Αυτό που προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον είναι η χημική σύσταση του μελανιού.
Ο πάπυρος ανήκει σε ανώνυμο συλλέκτη, ο οποίος επικοινώνησε με την καθηγήτρια Κινγκ για να τον βοηθήσει να το μεταφράσει και να το αναλύσει. Ο ίδιος πιστεύει ότι ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο ή ίσως στη Συρία.
Η αμερικανίδα επιστήμονας επισήμανε πως "η χριστιανική παράδοση προέβαλε μόνο εκείνες της φωνές που ισχυρίζονταν ότι ο Ιησούς δεν είχε παντρευτεί ποτέ. Το ευαγγέλιο αυτό δείχνει πως κάποιοι είχαν αντίθετη άποψη".
Η ανάλυση του παπύρου από την Κάρεν Κίνγκ θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2013 στην Θεολογική Επιθεώρηση του Χάρβαρντ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου