Κατατέθηκε η τροπολογία για την απόσυρση των παλαιάς τεχνολογίας ΙΧ,την εφαρμογή του «πράσινου» δακτυλίου από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 στην Αθήνα και για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας,τα μέτρα αυτά εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα,σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος των ΙΧ αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών αγγίζει σήμερα τα 12 έτη και των βαρέων οχημάτων ξεπερνά τα 17 χρόνια.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας πλέον σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων θα υπολογίζονται όχι μόνο βάση του κυβισμού αλλά και με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα των οχημάτων.Για την προμήθεια του σήματος των «περιβαλλοντικών» Τελών Κυκλοφορίας για τα επιβατηγά οχήματα τίθενται σε ισχύ από το 2010,(που καταβάλλονται το τέλος του 2009),ενώ για τα υπόλοιπα οχήματα από το 2011.
Σε συνδυασμό με το μέτρο των «περιβαλλοντικών» Τελών,που θα λειτουργούν ως αντικίνητρο κυκλοφορίας οχημάτων παλαιάς ή μεγάλης ηλικίας,δίδονται συμπληρωματικά κίνητρα και για την απόσυρσή τους. Τα κίνητρα προβλέπεται να κλιμακώνονται ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμα μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα προβούν σε αγορά οχήματος νέας τεχνολογίας.Το μέτρο της απόσυρσης των οχημάτων προβλέπεται να εφαρμοστεί αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων.
Ένα ακόμη κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων αποτελεί και η θέσπιση του «πράσινου» δακτυλίου. Στην Αθήνα αρχικά προβλέπεται να εφαρμοστεί στα όρια και στο ωράριο του υφιστάμενου δακτυλίου αλλά σε επόμενη φάση όταν θα έχει προχωρήσει η ανανέωση του στόλου των οχημάτων αλλά και οι επεκτάσεις του Μετρό μπορεί να υπάρξει διεύρυνση των ορίων του.
Για τα ΙΧ και τα ημιφορτηγά,προβλέπεται η εφραμογή του δακτυλίου ως εξής:
Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων (δηλαδή τα οχήματα άνω της 15ετίας) θα εισέρχονται εντός του δακτυλίου μόνο στις ώρες που αυτός δεν ισχύει.
Τα «καθαρά» οχήματα,δηλαδή τα καινούρια τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/Km,η είσοδός τους στον θα είναι ελεύθερη όλες τις ώρες,
- ενώ για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα ισχύει το μέτρο «μονά – ζυγά» όπως σήμερα.
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική αποτίμηση με την εφαρμογή του μέτρου της ανανέωσης του στόλου θα επιτευχθεί 25% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων και 35% των εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογονανθράκων
Η τροπολογία εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης για την «ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2006/46/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τους ετήσιους και ενοποιημένους λογαριασμούς εταιρειών ορισμένων μορφών και της Οδηγίας 2007/63/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την απαίτηση και την σύνταξη έκθεσης από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα σε περίπτωση συγχώνευσης ή διάσπασης ανωνύμων εταιρειών»,που αναμένεται να εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στο τρίτο θερινό τμήμα της Βουλής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου