Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Ποινικές διώξεις ζητούν οι κοινοπραξίες διοδίων

Ενώ ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, έχει ανακοινώσει ήδη μείωση των διοδίων και μάλιστα σε ποσοστό 50%, οι κοινοπραξίες ανακοίνωσαν ότι είναι απλά ανοιχτές σε μια τέτοια πιθανότητα, χωρίς να δεσμευτούν. Παράλληλα προτείνουν να χαρακτηριστεί και ως πλημμέλημα το αδίκημα της μη καταβολής του αντιτίμου των διοδίων.
Οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης, ανέφεραν ότι το θέμα της μείωσης υπάγεται στη ''συνολική διαπραγμάτευση''.
Επιπλέον, αποδοκίμασαν με σκληρή γλώσσα αυτούς που αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων.
"Το τζάμπα έχει κόστος κοινωνικό και οικονομικό, έχει κόστος για τη χώρα", υπογράμμισαν με έμφαση, σε συνέντευξη Τύπου και αποκάλυψαν ότι έχουν προτείνει στο αρμόδιο υπουργείο να φέρει ρύθμιση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για αυτούς που δεν πληρώνουν διόδια, αλλά να χαρακτηριστεί και το αδίκημα ως πλημμέλημα.
Η πολιτεία έχει ευθύνη για την εφαρμογή των νόμων, υπογράμμισαν και διευκρίνισαν ότι ειδικά από τις Αφίδνες δεν πληρώνει διόδια ένα στα δέκα ΙΧ και πάνω από το 30% των φορτηγών.
Έκαναν μάλιστα λόγο και για εταιρείες φορτηγών που κερδοσκοπούν, παραβιάζοντας τη νομιμότητα.
Οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών, εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων που έχει προχωρήσει με πολύ καλύτερους ρυθμούς το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ υπογράμμισαν ότι και οι πέντε δεν έχουν κέρδη μέχρι στιγμής από τα έργα και ότι τα ποσά που εισπράττουν από τα διόδια είναι πολύ μικρά σε σχέση με τα χρήματα που έχουν επενδυθεί.
Ανέφεραν επίσης ότι οι τράπεζες έχουν "παγώσει" τη χρηματοδότηση σε ορισμένες από τις κοινοπραξίες, ενώ οι ροές των αυτοκινήτων λόγω της οικονομικής κρίσης είναι πολύ περιορισμένες.
"Είναι ένα γεγονός που δεν είχαμε προβλέψει καν", είπαν και πρόσθεσαν ότι όλα αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στη διαπραγμάτευση που γίνεται με το Ελληνικό Δημόσιο.
Εν τω μεταξύ, θα υπάρξουν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων.
Συγκεκριμένα ο δρόμος Κόρινθος- Πύργος-Τσακώνα εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι καθυστερήσεις στο δρόμο Αντίρριο- Ιωάννινα και Λαμία-Εγνατία.
Περίπου ένα χρόνο αναμένεται να καθυστερήσει το τμήμα της εθνικής Μαλιακός-Κλειδί.
Αντίθετα, καλύτερα είναι τα χρονοδιαγράμματα στον ανατολικό άξονα Πελοποννήσου.
Ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα θα παραδοθεί κανονικά και ήδη μέχρι τα Παραδείσια είναι έτοιμος, ενώ λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων θα αργήσει περίπου ένα χρόνο η παράδοση στον άξονα προς τη Σπάρτη.
Όλες οι κατασκευαστικές εταιρείες απέδωσαν τις καθυστερήσεις στο ότι δεν είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις.
Διαβεβαίωσαν, όμως, ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν και θα μείνουν στα έργα, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι τα διόδια είναι το οξυγόνο για την ολοκλήρωση των έργων αυτών, που τα έχει ανάγκη η χώρα.
http://www.cosmo.gr/News/Hellas/309039.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: