Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2009

Συνήγορος Καταναλωτή για παράνομες χρεώσεις SMS

Συστάσεις για τα SMS της σειράς 54ΧΧΧ,κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή προς τις εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης,σχετικά με την τήρηση των υποχρεώσεών τους.
Υπενθυμίζοντας και τη σχετική Νομοθεσία ο Συνήγορος επισημαίνει στις εταιρείες:
- να μην πραγματοποιούν συνεχή και ανεπιθύμητη εμπορική προώθηση των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση ότι υπάρχει ρητή συγκατάθεση ή μη ύπαρξη άρσης της συγκατάθεσης από τον καταναλωτή.
- να διασφαλίζουν την σαφή,ευκρινή και κατανοητή πληροφόρηση του καταναλωτή,τόσο πριν τη σύμβαση όσο και κατά την εκτέλεση της σύμβασης,για τα κύρια χαρακτηριστικά των υπηρεσιών και ιδιαίτερα για τη διαδικασία ενεργοποίησης και λειτουργίας καθώς και του τιμήματος αυτών.
- να διασφαλίζουν ότι η αποδοχή της πρότασης για την παροχή των υπηρεσιών προέρχεται από τον αποδέκτη των υπηρεσιών.
- να ενημερώνουν πλήρως και με σαφήνεια τους καταναλωτές,μέσω γραπτών μηνυμάτων, τόσο πριν τη σύμβαση όσο και κατά την παροχή των υπηρεσιών,σχετικά με την ύπαρξη και τον τρόπο άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης των καταναλωτών και να διασφαλίζουν την αποτελεσματική άσκηση αυτού.- να εξασφαλίσουν κατάλληλους μηχανισμούς και επαρκές προσωπικό για την απρόσκοπτη και ταχεία ενημέρωση των καταναλωτών από εκπρόσωπο του Παρόχου.
- να παρέχουν κάθε στοιχείο στους Παρόχους Δικτύου και στους καταναλωτές σχετικά με την διερεύνηση των καταγγελιών των καταναλωτών,ιδιαίτερα σχετικά με την απόδειξη της ύπαρξης παραγγελίας των υπηρεσιών από τον καταναλωτή και της τήρησης των υποχρεώσεων ενημέρωσης.
Στους Παρόχους Δικτύου Εκκίνησης της Κλήσης υπενθυμίζεται η υποχρέωσή τους:
- σε περίπτωση καταγγελίας,πέραν της ενημέρωσης του καταναλωτή σχετικά με την ταυτότητα του Παρόχου ΥΠΠ,την προώθηση της καταγγελίας στον αρμόδιο Πάροχο ΥΠΠ και την έρευνα σχετικά με την καταγραφή των σχετικών κλήσεων,να προχωρούν σε ενδελεχή και ουσιαστική εξέταση του συνόλου των καταγγελομένων και σε παροχή ολοκληρωμένης απάντησης στον καταγγέλοντα - καταναλωτή.
Σε περίπτωση δε κατά την οποία είτε διαπιστώνεται παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας είτε ο πάροχος ΥΠΠ δεν παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την νομιμότητα της χρέωσης,να προβαίνουν στη μη χρέωση των κλήσεων ή την επιστροφή των καταβληθέντων χρηματικών ποσών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: