Και ξαφνικά ανέκυψε θέμα φορολόγησης των ναυτιλιακών εταιρειών και του ναυτιλιακού εισοδήματος από την κυβέρνηση, με εντολή της τρόϊκας, όπως και κατηγορίες κατά των εφοπλιστικών εταιρειών περί "ξεπλύματος μαύρου χρήματος" μέσω του ναυτιλιακού συναλλάγματος, βάσει του νόμου 27/1975! Δικαιώνοντας απόλυτα, δηλαδή, τον ΣΥΡΙΖΑ, τον οποιο παραμονές εκλογών τον κατηγορούσαν ότι "Διώχνει τους εφοπλιστές από την Ελλάδα" με την προγραμματική του θέση για "κατάργηση των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών"!
Έτσι η τρόικα ζήτησε από την κυβέρνηση να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία διακίνησης συναλλάγματος για τις ναυτιλιακές εταιρείες του νόμου 89, οι οποίες απολαμβάνουν μεγάλες φοροαπαλλαγές. Οι συγκεκριμένες εταιρείες θα «ψαχτούν» σε βάθος 15 ετών, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν χρησιμοποιήθηκαν σαν «όχημα» για να γίνει κατάχρηση των ευεργετημάτων φοροαπαλλαγής.
Ευελπιστούν οι τροϊκανοί ότι θα εντοπιστούν μεγάλες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, οι οποίες θα τους δώσουν το δικαίωμα να θέσουν περιοριστικά μέτρα και καταργήσεις ολόκληρων κατηγοριών φοροδιαφυγής.
Ήδη έχουν ξεκινήσει εντατικοί έλεγχοι στο εισερχόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα από τις εφορίες με στόχο να δουν αν νόμιμα εισήχθη στην Ελλάδα και αν υπάρχουν τα προβλεπόμενα παραστατικά άρα μπορεί να καλύψει τεκμήρια ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Και να σκεφτεί κανείς ότι μόνο το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ και τα τελευταία 11 χρόνια τα 154 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μέχρι τώρα προσκομιζόταν το «ροζ χαρτί» δηλαδή η "Βεβαίωση Αγοράς Συναλλάγματος" το οποίο έδειχνε την εισαγωγή των χρημάτων και δεν ελεγχόταν η προέλευσή τους.
Η φορολογία των πλοίων με ελληνική σημαία γίνεται με βάση το gross tonnage, τον μικτό βάρος. Σε ένα πλοίο μεταξύ 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή.
Επίσης, έχουν απαλλαγή στο εισόδημά τους επί των ναύλων που αποκτούνται στο εξωτερικό, ενώ δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, τα προϊόντα προορίζονται για κατανάλωση του πλοίου.
Οι ξένες εταιρείες που είναι διαχειρίστριες και είναι εγκαταστημένες στην Ελλάδα με τον Ν.1989/1967 έχουν το δικαίωμα να κάνουν δραστηριότητες εκτός Ελλάδας χωρίς να φορολογούνται γιατί δεν έχουν εισοδήματα και κέρδη αφού λειτουργούν με τη βοήθεια των πλοιοκτητριών εταιρειών.
Οι εταιρείες αυτές δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν πράξεις στην Ελλάδα που να τους επιφέρουν κέρδος. Έχουν την υποχρέωση να εισάγουν συνάλλαγμα τουλάχιστον 50 χιλ. δολ. τον χρόνο.
Τα υπό ελληνική σημαία πλοία νηολογούνται με το άρθρο 13 του 1953 το οποίο αναφέρει ότι δεν φορολογούνται τα εισοδήματα των πλοίων ειμί μόνο με το τονάζ και προστατεύονται ως κεφάλαια εξωτερικού που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα και στην περίπτωση που πωληθούν και αλλάξουν σημαία και εταιρεία δεν φορολογούνται.
Τώρα όλα αυτά θέλει να τα καταργήσει η τρόϊκα και ξεκινά δήθεν ελέγχους για φοροδιαφυγή. Η κατάργησή τους έρχεται σε δεύτερη φάση.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν είναι ότι για να εξοικονομήσουν "πενταροδεκάρες" θα απαλείψουν από τον ελληνικό οικονομικό χάρτη, έναν από τους δύο πυλώνες που κράτησαν όρθια την χώρα μετά τον Β'Π.Π.: Τη ναυτιλία (ο δεύτερος άδηλος πόρος είναι ο τουρισμός). Και λέμε "πενταροδεκάρες" γιατί φυσικά οι ναυτιλιακές θα αποχωρήσουν, αφού το πιο εύκολο γι αυτές είναι να αποκτήσουν νέα έδρα. Όπως έγινε στην δεκαετία του '80 όταν είχαν φοβηθεί από την έλεση του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και μετακινήθηκαν στην μεγάλη τους πλειοψηφία στο Λονδίνο.
Προεκλογικά είχε δημιουργηθεί μεγάλο θέμα από την προγραμματική διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ περί κατάργησης των εφοπλιστικών φοροαπαλλαγών, οπότε και η κυβέρνηση κατηγόρησε τη νυν αξιωματική αντιπολίτευση ότι "Θέλει να διώξει τους εφοπλιστές" (όντως, πολλά εφοπλιστικά γραφεία ετοίμαζαν τις αποσκευές τους για το εξωτερικό).
Δεν χρειάστηκε να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ για να γίνουν όλα αυτά, όμως. Τώρα τους κολλάνε και την "λέζα" του φοροφυγά ή του διακινητή "μαύρου χρήματος" και ετοιμάζονται "διά τα περαιτέρω".
Σε μία υπόθεση εργασίας, εμείς θα δεχθούμε και την "φοροδοαφυγή" και την "διακίνηση μαύρου χρήματος". Ας θεωρήσουμε ότι και το νυν καθεστώς είναι "σκανδαλώδες" και θα πρέπει να υπάρξει φορολογική "νέμεσις".
Ποιος τους εμποδίζει αύριο πρωί να αναχωρήσουν από την Ελλάδα, όταν η τρόϊκα θα τους "στριμώξει"; Και τι θα γίνει μετά; Θα διωχθούν οι ιδιοκτήτες; Θα κατασχεθούν κάποια ακίνητά τους; Ή θα βγούν εντάλματα σύλληψης;
Και τα 15 δισ. ευρώ το χρόνο; Που θα τα βρούν μετά oι κυβερνητικοί; Θα τα δώσει ο Πολ Τόμσεν από την τσέπη του; Εκτός του ότι θα δικαιωθεί πανηγυρικά ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά της ΝΔ η οποία θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά 100% αναξιόπιστη.
Ας ρωτήσουν κάποιους παλαιότερους να μάθουν πόσο στοίχισε στη χώρα η αποχώρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στη δεκαετία του '80.
Εν προκειμένω και για να μιλήσουμε ρεαλιστικά, σαφώς και υπάρχουν φοροαπαλλαγές και άλλες διατάξεις ιδιαίτερα ευνοϊκές για τους εφοπλιστές. Οι οποίες πιθανώς και να διευκολύνουν ορισμένους κακούς επαγγελματίες από αυτούς να προβαίνουν και σε παρανομίες.
Αλλά αυτές οι ρυθμίσεις έχουν συγκεκριμένη σκοπιμότητα: Κανείς άλλος κλάδος δεν μπορεί να αποφέρει τόσα στην οικονομία με την δραστηριοποίηση τόσο λίγων εταιρειών. Ανάλογα είναι τα έσοδα από τον τουρισμό, αλλά χρειάζεται μια ολόκληρη χώρα να εργάζεται επί ένα ολόκληρο χρόνια για να έρθουν τα 15 δισ. του τουρισμού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Έτσι η τρόικα ζήτησε από την κυβέρνηση να συγκεντρωθούν όλα τα στοιχεία διακίνησης συναλλάγματος για τις ναυτιλιακές εταιρείες του νόμου 89, οι οποίες απολαμβάνουν μεγάλες φοροαπαλλαγές. Οι συγκεκριμένες εταιρείες θα «ψαχτούν» σε βάθος 15 ετών, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν χρησιμοποιήθηκαν σαν «όχημα» για να γίνει κατάχρηση των ευεργετημάτων φοροαπαλλαγής.
Ευελπιστούν οι τροϊκανοί ότι θα εντοπιστούν μεγάλες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, οι οποίες θα τους δώσουν το δικαίωμα να θέσουν περιοριστικά μέτρα και καταργήσεις ολόκληρων κατηγοριών φοροδιαφυγής.
Ήδη έχουν ξεκινήσει εντατικοί έλεγχοι στο εισερχόμενο ναυτιλιακό συνάλλαγμα από τις εφορίες με στόχο να δουν αν νόμιμα εισήχθη στην Ελλάδα και αν υπάρχουν τα προβλεπόμενα παραστατικά άρα μπορεί να καλύψει τεκμήρια ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Και να σκεφτεί κανείς ότι μόνο το 2011 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε τα 14 δισεκατομμύρια ευρώ και τα τελευταία 11 χρόνια τα 154 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μέχρι τώρα προσκομιζόταν το «ροζ χαρτί» δηλαδή η "Βεβαίωση Αγοράς Συναλλάγματος" το οποίο έδειχνε την εισαγωγή των χρημάτων και δεν ελεγχόταν η προέλευσή τους.
Η φορολογία των πλοίων με ελληνική σημαία γίνεται με βάση το gross tonnage, τον μικτό βάρος. Σε ένα πλοίο μεταξύ 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή.
Επίσης, έχουν απαλλαγή στο εισόδημά τους επί των ναύλων που αποκτούνται στο εξωτερικό, ενώ δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, τα προϊόντα προορίζονται για κατανάλωση του πλοίου.
Οι ξένες εταιρείες που είναι διαχειρίστριες και είναι εγκαταστημένες στην Ελλάδα με τον Ν.1989/1967 έχουν το δικαίωμα να κάνουν δραστηριότητες εκτός Ελλάδας χωρίς να φορολογούνται γιατί δεν έχουν εισοδήματα και κέρδη αφού λειτουργούν με τη βοήθεια των πλοιοκτητριών εταιρειών.
Οι εταιρείες αυτές δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν πράξεις στην Ελλάδα που να τους επιφέρουν κέρδος. Έχουν την υποχρέωση να εισάγουν συνάλλαγμα τουλάχιστον 50 χιλ. δολ. τον χρόνο.
Τα υπό ελληνική σημαία πλοία νηολογούνται με το άρθρο 13 του 1953 το οποίο αναφέρει ότι δεν φορολογούνται τα εισοδήματα των πλοίων ειμί μόνο με το τονάζ και προστατεύονται ως κεφάλαια εξωτερικού που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα και στην περίπτωση που πωληθούν και αλλάξουν σημαία και εταιρεία δεν φορολογούνται.
Τώρα όλα αυτά θέλει να τα καταργήσει η τρόϊκα και ξεκινά δήθεν ελέγχους για φοροδιαφυγή. Η κατάργησή τους έρχεται σε δεύτερη φάση.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν είναι ότι για να εξοικονομήσουν "πενταροδεκάρες" θα απαλείψουν από τον ελληνικό οικονομικό χάρτη, έναν από τους δύο πυλώνες που κράτησαν όρθια την χώρα μετά τον Β'Π.Π.: Τη ναυτιλία (ο δεύτερος άδηλος πόρος είναι ο τουρισμός). Και λέμε "πενταροδεκάρες" γιατί φυσικά οι ναυτιλιακές θα αποχωρήσουν, αφού το πιο εύκολο γι αυτές είναι να αποκτήσουν νέα έδρα. Όπως έγινε στην δεκαετία του '80 όταν είχαν φοβηθεί από την έλεση του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και μετακινήθηκαν στην μεγάλη τους πλειοψηφία στο Λονδίνο.
Προεκλογικά είχε δημιουργηθεί μεγάλο θέμα από την προγραμματική διακήρυξη του ΣΥΡΙΖΑ περί κατάργησης των εφοπλιστικών φοροαπαλλαγών, οπότε και η κυβέρνηση κατηγόρησε τη νυν αξιωματική αντιπολίτευση ότι "Θέλει να διώξει τους εφοπλιστές" (όντως, πολλά εφοπλιστικά γραφεία ετοίμαζαν τις αποσκευές τους για το εξωτερικό).
Δεν χρειάστηκε να έρθει ο ΣΥΡΙΖΑ για να γίνουν όλα αυτά, όμως. Τώρα τους κολλάνε και την "λέζα" του φοροφυγά ή του διακινητή "μαύρου χρήματος" και ετοιμάζονται "διά τα περαιτέρω".
Σε μία υπόθεση εργασίας, εμείς θα δεχθούμε και την "φοροδοαφυγή" και την "διακίνηση μαύρου χρήματος". Ας θεωρήσουμε ότι και το νυν καθεστώς είναι "σκανδαλώδες" και θα πρέπει να υπάρξει φορολογική "νέμεσις".
Ποιος τους εμποδίζει αύριο πρωί να αναχωρήσουν από την Ελλάδα, όταν η τρόϊκα θα τους "στριμώξει"; Και τι θα γίνει μετά; Θα διωχθούν οι ιδιοκτήτες; Θα κατασχεθούν κάποια ακίνητά τους; Ή θα βγούν εντάλματα σύλληψης;
Και τα 15 δισ. ευρώ το χρόνο; Που θα τα βρούν μετά oι κυβερνητικοί; Θα τα δώσει ο Πολ Τόμσεν από την τσέπη του; Εκτός του ότι θα δικαιωθεί πανηγυρικά ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά της ΝΔ η οποία θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά 100% αναξιόπιστη.
Ας ρωτήσουν κάποιους παλαιότερους να μάθουν πόσο στοίχισε στη χώρα η αποχώρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στη δεκαετία του '80.
Εν προκειμένω και για να μιλήσουμε ρεαλιστικά, σαφώς και υπάρχουν φοροαπαλλαγές και άλλες διατάξεις ιδιαίτερα ευνοϊκές για τους εφοπλιστές. Οι οποίες πιθανώς και να διευκολύνουν ορισμένους κακούς επαγγελματίες από αυτούς να προβαίνουν και σε παρανομίες.
Αλλά αυτές οι ρυθμίσεις έχουν συγκεκριμένη σκοπιμότητα: Κανείς άλλος κλάδος δεν μπορεί να αποφέρει τόσα στην οικονομία με την δραστηριοποίηση τόσο λίγων εταιρειών. Ανάλογα είναι τα έσοδα από τον τουρισμό, αλλά χρειάζεται μια ολόκληρη χώρα να εργάζεται επί ένα ολόκληρο χρόνια για να έρθουν τα 15 δισ. του τουρισμού.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου