Ο μέσος Ελληνας πολίτης είναι πλέον ιδιαίτερα επιφυλακτικός και ενημερώνεται πλήρως για τις οικονομικές εξελίξεις, καθώς βλέπει το πορτοφόλι του να αδειάζει ταχύτερα και το μέλλον να διαγράφεται τουλάχιστον νεφελώδες.
Μελέτη που πραγματοποίησαν από κοινού το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και η Mellon Technologies καταγράφει βασικές τάσεις και χαρακτηριστικά στην οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με το 2008. Επιγραμματικά:
79,5% των καταναλωτών ενημερώνεται καθημερινά για τις εξελίξεις (το 2008 ήταν 63%)
80,5% δαπανά ολόκληρο ή περισσότερο από το εισόδημά του (52%)
25% επιλέγει για τις καταθέσεις του τράπεζα με βάση το κύρος (11%), ενώ στην ηλικιακή ομάδα 35-44, το ποσοστό αυξάνεται στο 34%.
27% επιλέγει για τις καταθέσεις του την κύρια τράπεζα με την οποία συνεργάζεται (6%)
42% διαθέτει πιστωτική κάρτα, (31%) με την πλειοψηφία στην Αττική
74% δεν ενδιαφέρεται για ασφαλιστικά προϊόντα (56%)
Πώς επιλέγουμε πιστωτική
Η έλλειψη ρευστότητας έχει διαφοροποιήσει και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε πιστωτικές κάρτες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν. Ετσι:
45% επιλέγει με βάση το επιτόκιο
22% αναζητά προγράμματα επιστροφής χρημάτων (11% το 2008)
22% αδιαφορεί για τυχόν οφέλη από τη χρήση της (10%)
85% δεν θεωρεί ότι είναι χρήσιμη μία χρεωστική κάρτα (68% στην ηλικιακή ομάδα 35-44).
79,5% των καταναλωτών ενημερώνεται καθημερινά για τις εξελίξεις (το 2008 ήταν 63%)
80,5% δαπανά ολόκληρο ή περισσότερο από το εισόδημά του (52%)
25% επιλέγει για τις καταθέσεις του τράπεζα με βάση το κύρος (11%), ενώ στην ηλικιακή ομάδα 35-44, το ποσοστό αυξάνεται στο 34%.
27% επιλέγει για τις καταθέσεις του την κύρια τράπεζα με την οποία συνεργάζεται (6%)
42% διαθέτει πιστωτική κάρτα, (31%) με την πλειοψηφία στην Αττική
74% δεν ενδιαφέρεται για ασφαλιστικά προϊόντα (56%)
Πώς επιλέγουμε πιστωτική
Η έλλειψη ρευστότητας έχει διαφοροποιήσει και τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουμε πιστωτικές κάρτες, σε σχέση με τρία χρόνια πριν. Ετσι:
45% επιλέγει με βάση το επιτόκιο
22% αναζητά προγράμματα επιστροφής χρημάτων (11% το 2008)
22% αδιαφορεί για τυχόν οφέλη από τη χρήση της (10%)
85% δεν θεωρεί ότι είναι χρήσιμη μία χρεωστική κάρτα (68% στην ηλικιακή ομάδα 35-44).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου