Του Γιάννη Τριήρη
Το newscode αποκαλύπτει σήμερα διαταγή του υπουργείου Οικονομικών, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην πλασματική όπως αποδεικνύεται υπέρμετρη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά τους πρώτους μήνες του 2011 και συγκεκριμένα κατά 38,9% τον Ιανουάριο και κατά 35,2% τον Φεβρουάριο.
Η απόφαση αυτή αφορά τους εφοδιασμούς πλοίων και αεροσκαφών που πλέον από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θεωρούνται κανονικά ως εξαγωγές και όχι ως πράξεις εφοδιασμού που είναι στην πραγματικότητα.
Η πρώτη απόφαση Δ. 19Γ5054923/29.12.2010 Ε.Δ.Υ.Ο. , την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς , καθορίζει ότι από την 1-1-2011 λογίζονται ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αεροσκαφών ανεξάρτητα από τον προορισμό του αεροσκάφους ή του πλοίου , δηλαδή και εντός και εκτός κοινοτικού εδάφους.
Τα εφόδια των πλοίων και των αεροσκαφών δηλαδή θεωρείται ότι έχουν εγκαταλείψει το τελωνειακό έδαφος της κοινότητας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα η αξία των εφοδίων των πλοίων και των αεροσκαφών να προσμετράτε στην αξία των άλλων εξαγόμενων προϊόντων από το 2011 και να συγκρίνεται με τους αντίστοιχους μήνες του 2010 όπου δεν προστίθεται η αξία των εφοδίων πλοίων και αεροσκαφών , με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους τεράστια αύξηση των εξαγωγών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών «Εφόδια» θεωρούνται τα αγαθά τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε πλοίο ή αεροσκάφος και περιλαμβάνουν:
• καύσιμα,
• αγαθά για σκοπούς συντήρησης ή επιδιόρθωσης π.χ. λάδια, ανταλλακτικά είδη,
• αγαθά που προορίζονται για γενική χρήση από το πλήρωμα του πλοίου ή του αεροσκάφους, και
• αγαθά που προορίζονται για λιανική πώληση σε πρόσωπα που ταξιδεύουν με το πλοίο ή το αεροσκάφος.
Όπως γίνεται αντιληπτό και μόνο η αξία των καυσίμων όλων των πλοίων και αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλης αξίας, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εξαγωγές.
Πάντως, με νεώτερη διαταγή (Δ. 19Γ5012181/17.03.2011) του υπουργείου Οικονομικών τον Μάρτιο , διευκρινίζεται ότι αποστολή εφοδίων σε πλοία και αεροσκάφη που σταθμεύουν σε λιμένες και αερολιμένες τρίτων χωρών αποτελεί κανονική εξαγωγή , ενώ με την πρώτη διαταγή θεωρούνταν ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αερολιμένων σε άλλα κράτη μέλη.
Βέβαια αυτή η τελευταία απόφαση δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί στα επίσημα στοιχεία καθώς κοινοποιήθηκε τον Μάρτιο. Ακόμη , όμως και όταν εφαρμοστεί θα υπάρχει στρέβλωση , καθώς ενώ διευκρινίζεται ότι τα εφόδια πλοίων και αεροσκαφών είναι πράξη εφοδιασμού για την παράδοση τους , εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατυπώσεις εξαγωγής και εμφανίζονται πιθανόν και οι εφοδιασμοί αυτοί βάσει των παραστατικών εγγράφων ως εξαγωγές .
Επίσης θεωρούνται εξαγωγές εμπορεύματα τρίτων χωρών που έχουν τεθεί σε ελεύθερη κυκλοφορία στα πλαίσια ειδικού προορισμού με σκοπό τον εφοδιασμό πλοίων και αεροσκαφών εντός του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τηρούνται οι διατυπώσεις εξαγωγής κατά την παράδοση των εφοδίων στα εφοδιαζόμενα πλοία ή αεροπλάνα ανεξάρτητα από τον προορισμό τους.
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι με τον νέο αυτό τρόπο αυξάνονται πλασματικά οι εξαγωγές, πράγμα όμως που δεν σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αύξηση. Αύξηση εξαγωγών υφίσταται και σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνειακών αρχών κυμαίνεται στο 10%-12% , δηλαδή λίγο χαμηλότερα από τα στοιχεία που δίνει και η Στατιστική Υπηρεσία της τάξης περίπου του 15% για τις εξαγωγές μας χωρίς πετρελαιοειδή.
Σημειώνεται ότι η Στατιστική Υπηρεσία επεξεργάζεται τα στοιχεία που της δίδονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Καλή η ανάταση της ψυχολογίας, αλλά όχι όταν αυτή δημιουργείται με μεθόδους δημιουργικής λογιστής την οποία τόσο πολύ και ορθώς κατηγόρησε η σημερινή κυβέρνηση τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
http://www.newscode.gr
Το newscode αποκαλύπτει σήμερα διαταγή του υπουργείου Οικονομικών, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην πλασματική όπως αποδεικνύεται υπέρμετρη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά τους πρώτους μήνες του 2011 και συγκεκριμένα κατά 38,9% τον Ιανουάριο και κατά 35,2% τον Φεβρουάριο.
Η απόφαση αυτή αφορά τους εφοδιασμούς πλοίων και αεροσκαφών που πλέον από την 1η Ιανουαρίου του 2011 θεωρούνται κανονικά ως εξαγωγές και όχι ως πράξεις εφοδιασμού που είναι στην πραγματικότητα.
Η πρώτη απόφαση Δ. 19Γ5054923/29.12.2010 Ε.Δ.Υ.Ο. , την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς , καθορίζει ότι από την 1-1-2011 λογίζονται ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αεροσκαφών ανεξάρτητα από τον προορισμό του αεροσκάφους ή του πλοίου , δηλαδή και εντός και εκτός κοινοτικού εδάφους.
Τα εφόδια των πλοίων και των αεροσκαφών δηλαδή θεωρείται ότι έχουν εγκαταλείψει το τελωνειακό έδαφος της κοινότητας, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα η αξία των εφοδίων των πλοίων και των αεροσκαφών να προσμετράτε στην αξία των άλλων εξαγόμενων προϊόντων από το 2011 και να συγκρίνεται με τους αντίστοιχους μήνες του 2010 όπου δεν προστίθεται η αξία των εφοδίων πλοίων και αεροσκαφών , με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους τεράστια αύξηση των εξαγωγών.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών «Εφόδια» θεωρούνται τα αγαθά τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε πλοίο ή αεροσκάφος και περιλαμβάνουν:
• καύσιμα,
• αγαθά για σκοπούς συντήρησης ή επιδιόρθωσης π.χ. λάδια, ανταλλακτικά είδη,
• αγαθά που προορίζονται για γενική χρήση από το πλήρωμα του πλοίου ή του αεροσκάφους, και
• αγαθά που προορίζονται για λιανική πώληση σε πρόσωπα που ταξιδεύουν με το πλοίο ή το αεροσκάφος.
Όπως γίνεται αντιληπτό και μόνο η αξία των καυσίμων όλων των πλοίων και αεροσκαφών είναι πολύ μεγάλης αξίας, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελούν εξαγωγές.
Πάντως, με νεώτερη διαταγή (Δ. 19Γ5012181/17.03.2011) του υπουργείου Οικονομικών τον Μάρτιο , διευκρινίζεται ότι αποστολή εφοδίων σε πλοία και αεροσκάφη που σταθμεύουν σε λιμένες και αερολιμένες τρίτων χωρών αποτελεί κανονική εξαγωγή , ενώ με την πρώτη διαταγή θεωρούνταν ως εξαγωγές και οι εφοδιασμοί πλοίων και αερολιμένων σε άλλα κράτη μέλη.
Βέβαια αυτή η τελευταία απόφαση δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί στα επίσημα στοιχεία καθώς κοινοποιήθηκε τον Μάρτιο. Ακόμη , όμως και όταν εφαρμοστεί θα υπάρχει στρέβλωση , καθώς ενώ διευκρινίζεται ότι τα εφόδια πλοίων και αεροσκαφών είναι πράξη εφοδιασμού για την παράδοση τους , εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατυπώσεις εξαγωγής και εμφανίζονται πιθανόν και οι εφοδιασμοί αυτοί βάσει των παραστατικών εγγράφων ως εξαγωγές .
Επίσης θεωρούνται εξαγωγές εμπορεύματα τρίτων χωρών που έχουν τεθεί σε ελεύθερη κυκλοφορία στα πλαίσια ειδικού προορισμού με σκοπό τον εφοδιασμό πλοίων και αεροσκαφών εντός του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα τηρούνται οι διατυπώσεις εξαγωγής κατά την παράδοση των εφοδίων στα εφοδιαζόμενα πλοία ή αεροπλάνα ανεξάρτητα από τον προορισμό τους.
Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι με τον νέο αυτό τρόπο αυξάνονται πλασματικά οι εξαγωγές, πράγμα όμως που δεν σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αύξηση. Αύξηση εξαγωγών υφίσταται και σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνειακών αρχών κυμαίνεται στο 10%-12% , δηλαδή λίγο χαμηλότερα από τα στοιχεία που δίνει και η Στατιστική Υπηρεσία της τάξης περίπου του 15% για τις εξαγωγές μας χωρίς πετρελαιοειδή.
Σημειώνεται ότι η Στατιστική Υπηρεσία επεξεργάζεται τα στοιχεία που της δίδονται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Καλή η ανάταση της ψυχολογίας, αλλά όχι όταν αυτή δημιουργείται με μεθόδους δημιουργικής λογιστής την οποία τόσο πολύ και ορθώς κατηγόρησε η σημερινή κυβέρνηση τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
http://www.newscode.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου